بازدید سایت : ۴۵۷۲۲
در تبریک نامه حمزه علی بخشی مطرح شد

چرایی تشکیل فدراسیون حمل و نقل و لجستیک

چرایی تشکیل فدراسیون حمل و نقل و لجستیک

حمزه علی بخشی | کارشناس حمل و نقل
تین‌نیوز|  ضمن تبریک به جامعه حمل‌ ونقل کشور به مناسبت تشکیل این فدراسیون و احترام به رئیس و اعضای محترم هیئت مدیره فدراسیون، امید است این حرکت بتواند در راستای ترغیب بخش خصوصی برای همراهی با دولت و مسئولیت‌پذیری بیشتر تشکل‌ها در خدمت‌رسانی به حمل‌ ونقل کشور انسجام را در بخش حمل و نقل کشور تقویت کند.

در این خصوص ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد؛
1 – همانگونه که مطلعید، این فدراسیون در اواخر دهه 1380 تشکیل شد. لکن هیچ‌گونه فعالیت مثبتی نداشته است. انشاء الله در دور جدید با جدیت فعال شود.
2 – اعضای محترم هیئت‌مدیره ان شاء‌الله در شرح وظایف و اختیارات فدراسیون، انجام اقدامات و پذیرش مسئولیت‌های دفاع از حقوق صنفی و تخصصی بخش و تعامل و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط دولتی را مد نظر قرار می دهند.
3 – به نظر اینجانب با توجه به تجربه کاری گذشته، شکل‌گیری و انسجام و تاثیرگذاری مناسب فدراسیون، با ایجاد دبیرخانه قوی و منسجم با شرح وظایف مشخص قابل انجام است.
4 – شروع هر حرکتی چنانچه با قدرت و قوت انجام نپذیرد، بعد از مدتی فقط در حد تشریفات از آن نامبرده می شود. امید است اعضاء محترم هیئت‌مدیره فقط به وجود چنین عنوانی بسنده نکنند.
5 – امید است هیئت‌مدیره محترم مشکلات و معضلات مبتلابه بخش حملونقل و جامعه صنفی مربوط را به خوبی شناسایی و در جهت برآورده کردن توقعات دست‌اندرکاران بخش تلاش کنند.
6 – به اعتقاد اینجانب بهتر این بود که ابتدا فدراسیون حمل‌ و‌نقل در هر زیربخش (حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی) تشکیل می‌شد و بعد از تثبیت جایگاه این فدراسیون ها نزد دولتمردان و جامعه صنفی مربوط، با درایت کافی تاسیس کنفدراسیون حمل‌ونقل هدف گذاری می‌شد. در این حالت با این عجله و بدون ارزیابی، در پی ایجاد کنفدراسیون نمی‌رفتیم و نیازی هم به پیدا کردن فدراسیون‌های همگن دیگر نداشتیم.
7 – نکته آخر اینکه فدراسیون برای موفقیت‌، تکامل و عدم توقف در فعالیت‌ها، لزوما می بایست حمایت دستگا‌ه های متولی را نسبت به توانمندی ها، ظرفیت‌ها و عملکرد خود جلب کند.
 
حال چند سوال از دست اندرکاران تشکیل فدراسیون حمل و نقل و لجستیک:
1 – دلایل و ضرورت تشکیل فدراسیون چه بود ؟ آیا با وجود این همه تشکل‌های حمل ونقلی در حوزه‌های جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی نمی‌شد مشکل حمل‌ و‌نقل حل شود؟
2 – به چه دلیل فدراسیون تحت پوشش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران شکل گرفت؟ آیا اتاق می‌تواند با این همه مشغله و حوزه های کاری متفاوت، پشتوانه قوی و محکمی برای حمایت از بخش حمل‌ونقل کشور باشد؟
3 – جایگاه قانونی اتاق برای حمایت از فدراسیون حمل‌ و‌نقل کجاست؟ چه الزام قانونی برای تشکیل فدراسیون حمل و نقل در زیرمجموعه اتاق بازرگانی وجود دارد؟
4 – چرا فدراسیون در قالب یکی از جایگاه های قانونی مثل «آئین نامه تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد، قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌ها، آئین نامه چگونگی تشکیل انجمن‌های صنفی کارگری، کارفرمایی و کانون‌های مربوط و یا ... » برای حمایت‌های بیشتر دستگاه‌های متولی شکل نگرفت؟
 5 – اعضای موسس و تشکیل‌دهنده فدراسیون حمل‌ ونقل چه کسانی/ شخصیت‌های حقوقی هستند که به نیابت از حدود 400 واحد سازمانی تشکل‌های حمل‌ و‌نقلی کشور، فدراسیون تشکیل دادند. آیا قانونا می‌توانستند؟ (می‌گویند فعلا فقط 13 تشکیل عضو هستند!)
                             

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.