بازدید سایت : ۴۴۸۳۱

افتتاح سالن ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام

سالن ترمینال جدید فرودگاه ایلام در آئینی به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مخبر؛ سرپرست ریاست جمهوری و جمعی از مسوولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

افتتاح سالن ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام
تین نیوز

سالن ترمینال جدید فرودگاه ایلام در آئینی به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور مخبر؛ سرپرست ریاست جمهوری و جمعی از مسوولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،، مدیرعامل فرودگاه های کشور روز شنبه در این آیین که به صورت ویدئوکنفرانس و با حضور سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، با تاکید بر اینکه پروژه توسعه فرودگاه شهدای ایلام یکی از پروژه های مهم و خوب در سطح کشور بود، گفت: این مهم با هدف ساماندهی برای عملیات عظیم اربعین حسینی اجرایی شد.

رضا نخجوانی با اشاره به پیشرفت 60 درصدی این پروژه در سال 1400، افزود: با تلاش ها در دولت سیزدهم این پروژه تکمیل شد و امروز به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به پنج هزار و 877 متر مربع مساحت این ترمینال گفت: با این افزایش حدود 2 برابری مساحت، ظرفیت افزایش پرواز به 700 هزار مورد در سال خواهد رسید.

مدیرعامل فرودگاه های کشور با تاکید بر اینکه از لحاظ زیرساختی نیز ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام به 148 پرواز هفتگی نیز می تواند ارتقا پیدا کند، خاطرنشان کرد: چهار هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه های تجهیز و ساخت ترمینال و محوطه سازی برای این پروژه هزینه شده است.

نخجوانی با بیان اینکه موضوع محوطه سازی بیرون ترمینال دست پیمانکار است، افزود: در آینده نزدیک تکمیل و اگر نواقصی هم در خود ترمینال وجود داشته باشد به تدریج نیز اصلاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور ادامه داد: با بیان اینکه با صراحت اعلام می کنیم که ترمینال جدید فرودگاه ایلام قابلیت بهره برداری از همین امروز را دارد.

وی ادامه داد: همچنین هم زمان با افتتاح این پروژه، فرودگاه رامسر با فضای ترمینالی هزار و 286متر باز افزایش ظرفیت 500 هزار نفر و افزایش فضای ابهام به میزان 45 هزار مترمربع نیز امروز افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به گزارشی از عملکرد شرکت فرودگاه در بخش فرودگاهی و ناوگان و تجهیزات ناوبری هوایی که به منظور تأمین ایمنی پروازها در طول دولت شهید آیت رئیسی اقداماتی که انجام شده است، گفت: شاهد بودیم فرودگاه گناباد با هزار و 700 متر ترمینال با 2 هزار و 700 متر باند و با سرمایه گذاری های 6 هزار و 700 میلیارد ریال افتتاح و بهره برداری آغاز شد.

ترمینال پرواز داخلی فرودگاه ایلام

نخجوانی به فرودگاه سقز که سابقه طولانی حدود 28 ساله داشت، نیز اشاره کرد و گفت: این فرودگاه نیز با زیربنای 2 هزار و 600 متر زیربنای ترمینال و سه هزار متر باند و با سرمایه گذاری 115 میلیارد تومان افتتاح شد. 

وی با بیان اینکه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به طور منظم برقرار هستند، گفت: همچنین شاهد بهره برداری از ترمینال مسافربری کیش با زیربنای 41 هزار مترمربع بودیم.

نخجوان به اقدامات بسیار گسترده ای در فرودگاه مشهد نیز گریزی زد و گفت: در این فرودگاه نیز ترمینالی با ظرفیت 20 هزار متر به فضای قبلی آن اضافه شد که حدود یک هزار و 300 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شد و همچنین فضای اکران فرودگاه مشهد 80 هزار متر افزایش پیدا کرد که حدود 2 همت هزینه اجرای این پروژه شد.

وی افزود: برای بهره برداری از سه دستگاه پل اتصال مسافر برای راحتی مسافرین در فرودگاه مشهد نیز حدود 600 میلیارد ریال هزینه شده است.

نخجوانی به افرایش فضای ترمینالی در فرودگاه اهواز نیز اشاره داشت و گفت: همچنین تجهیزات ایمنی که برای فرودگاه ها نقشی در جمله دستگاه آی لایت برای فرودگاه کیش برای فرودگاه امام(ره) برای باند یا زجر بر مشهد برای باند دوم فرودگاه مشهد و همچنین اهواز دستگاه های آی او اس و دی و آر نصب و مورد بهره برداری رسید.

مدیرعامل فرودگاه های کشور تصریح کرد: اقدامات خوب و مناسب دیگری چون بهسازی باندهای متعددی مثل جهرم، بم، سیرجان، کرمانشاه، خوی، پارس آباد و بندرعباس انجام شد.

افزایش ظرفیت 700هزاری مسافران در طول سال

 مدیر فرودگاه ایلام نیز در این آیین گفت: ایلام از استان های واقع در غرب کشور است که به علت همجواری با کشور عراق و همچنین برخورداری از ظرفیت های بالا در حوزه گردشگری؛ از لحاظ اهمیت و تردد دومین فرودگاه در غرب کشور محسوب می شود.

وحید فروغ زاد افزود: فرودگاه شهدای شهر ایلام به منظور افزایش پرواز های در حال انجام، توسعه استان و همچنین افزایش زیرساخت های اربعین در استان امروز مورخ 6/5/1403 به مدار خدمت رسانی در شبکه های فرودگاهی کشور افزوده می شود.

مدیر فرودگاه ایلام گفت: در گذشته 24 پرواز در هفته برنامه ریزی و احراز می شد که به لطف اقدامات انجام شده این میزان به 148 پرواز هفتگی  افزایش یافت.

فروغ زاد در پایان گفت: امید داریم با تلاش های صورت گرفته شاهد توسعه بیش از پیش پروازهای هوایی در استان باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.