بازدید سایت : ۱۰۴۴۶۱
| کد خبر ۲۹۶۱۰۹
کپی شد

پروژه های جاده ای ایلام شروع می شوند اما به بهره برداری نمیرسند

آهنگ توسعه راه های استان ایلام با ریتمی کند در حال انجام است و این باعث نارضایتی و گلایه مردم و رانندگان استان شده است.

پروژه های جاده ای ایلام شروع می شوند اما به بهره برداری نمیرسند
تین نیوز |

با وجود آن که در سال های اخیر بهسازی راه اصلی دره شهر – آبدانان (کبیرکوه)، بهسازی راه اصلی ایلام – حمیل، بهسازی راه اصلی مهران – دهلران – اندیمشک، بهسازی راه اصلی مهران – مرز و کنارگذر شمالی مهران، بهسازی راه اصلی قاضی خان - بدره - لومار، مسیر مورموری – دهلران، بهسازی راه بدره به میمه و محور چم سرخ- حاضرمیل و محور ملکشاهی – مهران در دست اقدام بوده و این بهسازی ها بهبود وضعیت راه های استان را نوید می دهد اما مردم از طولانی و فرسایشی شدن انجام برخی از این پروژه ها گلایه دارند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مردم شهر ایوان پس از گذشت چند سال از آغاز عملیات ساخت پروژه کنارگذر این شهر و عدم پیشرفت فیزیکی پروژه ناراضی هستند و انتظار دارند ساخت کنارگذر با سرعت بیشتری انجام شود زیرا این مسیر یکی از ورودی های استان محسوب می شود و همه خودروهای سنگین و سبک از داخل شهر ایوان گذر می کنند و کنارگذر می تواند مشلات مردم را کاهش دهد.

علاوه براین، مسیری نظیر ایلام – سه راه سیمره که هم مسیر بین شهرستانی (ایلام –هلیلان) و هم مسیر بین استانی (ایلام – لرستان) محسوب می شود، با جاده ای قدیمی که گردنه «مله مازگ» را نیز در خود دارد با پیچ های فراوان و تردد زیاد، هنوز در برنامه تعریض و بهسازی قرار نگرفته است.

امید اسماعیلی کارشناس دفتر فنی استانداری ایلام در گفت وگو با ایسنا در خصوص کندی پیشرفت پروژه های عمرانی به خصوص راه ها گفت: پروژه های عمرانی به خصوص در استان ایلام، با مشکلات و چالش های متعددی مواجه هستند که می توان آن ها را در چند دسته مشکلات مالی و اعتباری، عدم تخصیص به موقع بودجه، تورم و افزایش قیمت مصالح و وابستگی به بودجه های دولتی دسته بندی کرد.

وی افزود: نوسانات اقتصادی و افزایش شدید قیمت ها باعث می شود برآوردهای اولیه جوابگو نباشند.

این کارشناس دفتر فنی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: در استان هایی نظیر ایلام که بخش خصوصی کمتر فعال است، وابستگی کامل به منابع دولتی، پروژه ها را شکننده می کند.

فرشاد دوستی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در گفت وگو با ایسنا در خصوص پروژه های راه سازی در استان اظهار کرد: بیش از ۸۵ پروژه راه سازی در سطح استان در دست اجراست و برخی از این پروژه ها در حال اتمام و در آستانه بهره برداری هستند.

وی اجرای پروژه چهارخطه کردن مسیر ایلام – مهران مرز و اجرای پروژه تونل کبیرکوه را به عنوان مهم ترین پروژه راه سازی استان و از پروژه های بزرگ استان دانست و خاطرنشان کرد: تونل اصلی کبیرکوه به طول ۴ هزار و ۷۵۰ متر، بزرگترین تونل جاده ای کشور است و ۷ رشته تونل منتهی به تونل اصلی در مجموع به طول ۲ و نیم کیلومتر دارد که به صورت سه خطه اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام به اصلاح بخش هایی مسیر مهران – دهلران – اندیمشک اشاره کرد و گفت: اصلاح و چهار خطه کردن این مسیر در منطقه «نصریان» در حال انجام است و چهار خطه شدن محور دهلران به اندیمشک در سه قطعه در دست اقدام است.

دوستی مهم ترین پروژه مسیر ایلام – حمیل به کرمانشاه را ساخت تونل دوم آزادی دانست که به طول ۳ هزار و ۳۰۰ متر در قالب دو قطعه از طرفین در حال حفاری است و افزود: این تونل در روان سازی راه اربعین نقش بسزایی دارد.

وی همچنین به بازدید اخیر خود از مسیر ایلام – دره شهر – گاومیشان اشاره کرد و توضیح داد: طول این مسیر ۱۴۶ کیلومتر است و ۲ پروژه راه سازی در این مسیر فعال است.

با وجود همه تلاش ها، در ماه های اخیر تصادفات رخ داده در مسیر دهلران به اندیمشک موجبات نارضایتی مردم و رانندگان را از کندی تعریض مسیر به دنبال داشت تا جایی که امام جمعه موقت ایلام در خطبه های نماز جمعه با گلایه از کندی کار در مسیر دهلران به اندیمشک از این مسیر به عنوان قتلگاه یاد کرد.

از طرفی مردم بخش «بولی» از توابع شهرستان چوار نیز از راه دسترسی خود به روستاهای بخش، گله مندند و معتقدند نه تنها فکری برای بهسازی راه این بخش نشده حتی راهداری و حمل و نقل جاده ای در خیلی از نقاط، تابلو و علائم نیز نصب نکرده و مسیر با خطرات زیادی مواجه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.