◄ اینفوگرافیک| مشخصات فنی کل پروژه آزادراه شیراز- اصفهان
وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم تلاش کرده است تا در حوزه های مختلف از جمله جاده ضمن عمل به وظایف جاری، بخشی از تعهدات برای توسعه زیرساخت های کشور و همچنین تکمیل کریدور شمال-جنوب کشور را در اولویت قرار دهد و بخشی از آن را به انجام برساند.
بخشی از مهمترین دستاوردهای این آزادراه شامل تکمیل کریدور شمال – جنوب، منطبق بر شبکه بزرگراهی آسیایی، کاهش مسافت ۱۳۴ کیلومتر فاصله شــیراز تا اصــفهان، افزایش ایمنی سفر، کاهش ۵۵۰ نفر کشته و مجروح در سال، صرفه جویی اقتصادی ۴۰ هزار میلیارد ریال در سال، کاهش مصرف سوخت۱۳۶ میلیون لیتر در سال، کاهش ۱۲۰ دقیقه ای زمان سفر، کاهش خسارات سوانح به مبلغ ۳,۱۲۰ میلیارد ریال، است.
خبر مهم و مرتبط را بخوانید:
اتوبان اصفهان شیراز ؛ 3 نکته ای که قبل از ورود به طولانی ترین آزادراه ایران باید دانست
قریب 14 سال این آزاد راه طول کشیده دولت احمدی نژاد و روحانی
کارهای اصلی را انجام داده اند
حق دیگران را اداء کنید تا دیگران هم نسبت به شما ناسپاسی نکنند
پیشنهاد این طرح سال ها پیش ،در برنامه دولت بود و با انقلاب و شاید جنگ به تاخیر افتاد و در زمان آقای احمدی نژاد با کسری بودجه مواجه شد . دستاورد کسی نیست پیگیری مهندسی کشور بر اساس نیاز زمان است ! این همه بر سر مهندسی ایران نزنید ..و هرچند دیر شده است اما بیش ازین این بخش را سیاسی نکنید
به نظرم جاده ای با طبیعت بسیار زیبا و بکر باشه
حداقل ۳ خط رفت و ۳ خط برگشت داشت باید گفت آزاد راه چون دو خط بودن برای ماشین که سرعت ۱۲۰ دارد پشت کامیون که از دیگری سبقت می گیرد باید سرعتش کم کنه تا رد بشه خیلی هم از خودتون تعریف نکنید ، اون ۲ ساعت که نزدیک تر بشه باید صرفه آمدن از گویم به خود شیراز بکنه پس اینجوری بیفایده هست
مگه آزادراه سه باند رفت و سه باند برگشت نیست یا ما معنی آزادراه رو نمیفهمیم
کامیون ممنوع هسش