بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

توسعه زیرساخت‌ها باعث ماندگاری مردم در روستاها می‌شود

شهرستان تنگستان سال گذشته با پرداخت ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی مقام سوم استان را کسب کرد و تلاش می شود امسال نیز در زمینه رونق اشتغال روستایی گام‌های مثبتی برداشته شود.

توسعه زیرساخت‌ها باعث ماندگاری مردم در روستاها می‌شود
تین نیوز

با توجه به این‌که ۷۰ درصد جمعیت شهرستان تنگستان روستایی است، توسعه و تقویت زیرساخت‌ها در مناطق مختلف روستایی منجر به ماندگاری مردم در روستاها می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، فرماندار تنگستان در نشست توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی بخش دلوار شهرستان تنگستان گفت: با توجه به سیاست دولت و مدیریت ارشد استان با پرداخت و جذب اعتبارات بخش اشتغال روستایی تحول خوبی در روستاها به وجود آمده است.

عبدالحسن رفیعی‌پور افزود: شهرستان تنگستان سال گذشته با پرداخت ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی مقام سوم استان را کسب کرد و تلاش می شود امسال نیز در زمینه رونق اشتغال روستایی گام‌های مثبتی برداشته شود.

وی بیان کرد: برای توسعه و تقویت خدمات زیرساختی در روستاها تاکنون طرح‌های مهم از جمله زمین‌های چمن مصنوعی، بوستان‌های امید و آسفالت معابر روستایی درهمه روستاهای بالای ۵۰۰ نفر جمعیت اجرا شده است.

رفیعی‌پور اظهار داشت: یکی از دلایل عمده شکست در طرح‌ها و برون‌رفت از تنگناهای اقتصادی در سال‌های گذشته در حوزه مطالعه و انتخاب گروه مشاوره طرح ها بوده که هیچ‌گونه آشنایی و سنخیتی با مکان اجرای طرح، منطقه و روستای هدف نداشتند.

وی افزود: یکی از قابلیت‌های طرح توسعه اقتصادی و اشتغال روستایی استان بوشهر این است که گروه مطالعاتی و تحقیقاتی آن از نیروهای همین استان و بومی منطقه هستند و همین امر باعت شده نیازی نباشد خیلی از اطلاعات مورد نیاز را از تک تک دهیاران بگیرند.

فرماندار تنگستان تاکید کرد: نگاه دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها در بخش‌های بهداشت، ورزش، راه‌ و عمران روستایی است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم از منظر فنی و کارشناسی با نشست‌هایی که با بخش‌داران، دهیاران و روسای دستگاه‌های اجرایی ازجمله صنعت و معدن و جهاد کشاورزی برگزار می‌شود نیازها را بر اساس واقعیت، مشخص و تبیین کرد، می‌توان خیلی از محدودیت‌های موقت را برای ایجاد اشتغال از بین برد.

 فرماندار تنگستان یادآور شد: در بخش دلوار طرح‌های خوبی در حوزه شیلات و آبزی‌پروری در دست اجراست که باید از همین پتانسیل‌ها برای برطرف کردن تنگناهای اقتصادی استفاده کرد.

رفیعی‌پور تاکید کرد: برای توسعه شهرستان لازم است با شناخت نیازهای واقعی و علمی روستاها سند توسعه روستایی را در ۲ بخش دلوار و مرکزی تبیین  به مرحله اجرا رساند نه این‌که این سند تنها وارد ویترین شود و سال‌ها خاک بخورد.

منبع: خبرگزاری ایرنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.