بازدید سایت : ۵۳۱۴۷

کریدور شمال به جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر - شیراز دنبال می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کریدور شمال به جنوب بعنوان یکی از مسائل اولویت دار و اساسی با اولویت خط ریلی بوشهر- شیراز دنبال می شود.

کریدور شمال به جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر - شیراز دنبال می‌شود
تین نیوز |

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کریدور شمال به جنوب به عنوان یکی از مسائل اولویت دار و اساسی با اولویت خط ریلی بوشهر- شیراز دنبال می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدباقر قالیباف در جریان نظارت ستادی خود از خط راه آهن شیراز - بوشهر- عسلویه افزود: در زمان حاضر حدود ۱۵ هزار کیلومتر خط ریلی در کشور وجود دارد اما در محل های عملیاتی کمتر از ۱۱ هزار کیلومتر خط ریلی وجود دارد.

وی بیان کرد: برای ساخت چهار هزار کیلومتر از خطوط ریلی هزینه های بسیاری شده که اگر در محل درست ساخته شده بود  ۱۰ الی ۱۵ سال قبل بوشهر به تهران متصل می شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ما زیرساخت ها را برای راه آهن می سازیم، اما آنها اصلاح، کارهای تکنیکالی، لوکوموتیو، نیروی ماهر و واگن هم می خواهند که باید به آنها توجه شود.

قالیباف عنوان کرد: در حوزه کریدورهای شمال به جنوب خط ریلی یاد شده نیز جنوب را به شمال کشور متصل می کند؛ حال اگر چهار هزار کیلومتر در این محل هزینه شده بود، در بسیاری از مسائل جلوتر بودیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مطمئن باشید مسیر کریدور شمال به جنوب با اولویت خط ریلی بوشهر- شیراز دنبال می شود.

وی با اشاره به موضوع سلامت در استان بوشهر تأکید کرد: وضعیت بیمارستان در این استان  نسبت به سرجمع سایر استان های کشور مناسب نیست و این استان دارای عقب ماندگی جدی در این حوزه است، براین اساس باید به این مهم نیز توجه و سرانه بهداشت و درمان استان را متناسب کرد.

قالیباف گفت: در مسیر حرکت به سمت بوشهر متوجه شدم خسارتهایی به نخلستان ها وارد شده و نخلداران با مشکلات جدی مواجه شده اند. این موضوع را هم مدنظر قرار داده و برای آن تدبیر می شود.

وی ادامه داد: توفیق بود در این ایام، سفر کوتاهی به استان شهید پرور بوشهر داشته باشم و به چند پروژه مهم این منطقه سرکشی کنم، در این سفر تعدادی از نمایندگان مجلس و روسای کمیسیون ها نیز حضور داشته و ما را همراهی می کنند تا به بررسی مسائل سرعت بیشتری بخشیده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همواره در سفرها تاکید می کنیم که مجموعه تصمیم گیری و پیگیری ها درخصوص تنظیم برنامه هفتم توسعه است که با هماهنگی و اتفاق نظر سایر همکاران انجام می شود، اما توقع مان این است که در استان ها هم همین گونه باشد و کارهای اولویت داری که مشکلات اساسی مردم را حل می کند، در دستور کار قرار گیرد.

قالیباف افزود: معتقدیم مشکلات از دو جهت؛ یکی توجه به زیرساخت های مهم و دوم توجه به کارهای معیشتی ولو کوتاه مدت باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: تجربه نشان داده که اگر همراهی همه دستگاه ها نباشد در صورت ورود امکانات هم انتظارات برآورده نمی شود.

وی با بیان اینکه مسائل اولویت دار و اساسی باید در دستور کارها قرار بگیرند،  اظهار کرد:طبق گفته خیرالله خادمی معاون وزارت راه و شهرسازی احداث این پروژه کریدور ترانزیت ریلی جدیدِ شمالی-جنوبی از بندر بوشهر، تا مبادی شمال کشور را متصل و منطقه پارس جنوبی را به شبکه ریلی کشور با هدف انتقال سریع و ایمن تجهیزات و تاسیسات صنایع بالادستی به منطقه عسلویه متصل و منجر به انقال سریع محصولات تولیدی به داخل کشور می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد پاسخ

    بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت دولت روحانی در حق این پروژه جفا کرد قرار بود در ساخت راه آهن شیراز به بوشهر وزارت نفت مشارکت کند که نکرد.

  • کوروش پاسخ

    پس داستان چابهار چی میشه؟
    باید ببینیم زور بوشهری ها و شیرازی ها میچربه یا چابهاری ها

  • ناشناس پاسخ

    اصولا كريدور شمال جنوب در مباحث ترانزيتي مطرح ميشود و طرح شيراز - بوشهر يك طرح ترانزيتي محسوب نمي شود ممكن است كاركرد اندكي در ترانزيت داشته باشد ولي كاركرد اصلي آن در اتصال مركز استان بوشهر و اتصال صنايع منطقه پارس جنوبي به شبكه ريلي و واردات و صادرات از بندر بوشهر است. اينكه كاركرد ترانزيتي اندكي دارد به علت آن است كه بندر بوشهر بندر عظيمي نيست و ظرفيت محدود دارد. الويت در كريدور شمال جنوب با راه آهن رشت آستارا مي باشد و همچنين چابهار زاهدان