پیشرفت ۳۳ درصدی فیزیکی خط راه آهن استان در تنگستان
خط ریلی بوشهر به شیراز طی سه سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری می شود.
فرماندار تنگستان پیشرفت فیزیکی راه آهن شیراز بوشهر عسلویه در منطقه تنگستان را ۳۳ درصد اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود خط ریلی بوشهر به شیراز طی سه سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، احمد لطفی با اشاره به پروژه راه آهن شیراز بوشهر عسلویه اظهار داشت: در واقع پروژه راه آهن شیراز بوشهر عسلویه که از ۱۵ سال پیش شروع شده بود به سبب عدم تامین منابع مالی کارگاه آن در وضعیت غیرفعال و کمترین پیشرفت فیزیکی داشت.
لطفی با بیان اینکه خط ریلی بوشهر به شیراز ابتدای دولت سیزدهم دارای ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی بود ادامه داد: در سفر نخست رئیس جمهور شهید به استان بوشهر در سال ۱۴۰۰ نشستی با حضور شهید آیت الله رئیسی در کارگاه راه آهن شیراز بوشهر عسلویه در منطقه تنگستان تشکیل و مقدمه تامین منابع و اعتبارات آن هموار شد.
وی با بیان اینکه با پیشنهاد رئیس جمهور شهید به مقام معظم رهبری از محل صندوق توسعه ارزی، منابع لازم تامین شد گفت: با تهاتری که از طریق نفت صورت گرفت منابع مالی این پروژه تامین شد و امروز راه آهن شیراز بوشهر عسلویه خصوصاً در تنگستان به عنوان مهمترین و سخت ترین قطعه آن فعال و به صورت مستمر کار آن در حال انجام است.
لطفی بخش دوم راه آهن شیراز بوشهر عسلویه را به سمت چغادک دانست و بیان کرد: پیمانکار این مرحله انتخاب و تجهیز کارگاه شده و عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
فرماندار تنگستان پیشرفت فیزیکی راه آهن شیراز بوشهر عسلویه در منطقه تنگستان را ۳۳ درصد اعلام و ابراز امیدواری کرد خط ریلی بوشهر به شیراز طی سه سال آینده تکمیل و آماده بهره برداری شود.
وی طول راه آهن شیراز بوشهر عسلویه را ۴۵۰ کیلومتر دانست و اضافه کرد: ۱۴۰ کیلومتر این خط ریلی در استان بوشهر و ۲۵ کیلومتر آن در شهرستان تنگستان است.
وی افزود: از سخت ترین قطعات ۱۴۰ کیلومتری خط ریلی استان بوشهر احداث تونل و پل های آن در تنگستان قرار دارد.