بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

سهم ۲۵ درصدی بنادر بوشهر از میزان تخلیه و بارگیری بنادر کشور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این استان در سه ماهه نخست امسال با نزدیک به ۱۴ میلیون تن تخلیه و بارگیری ۲۵ درصد از حجم فعالیت های تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این استان در سه ماهه نخست امسال با نزدیک به ۱۴ میلیون تن تخلیه و بارگیری ۲۵ درصد از حجم فعالیت های تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر محمد شکیبی نسب از سهم ۲۵ درصدی بنادر بوشهر از میزان تخلیه و بارگیری بنادر کشور خبر داد و گفت: استان بوشهر در مدت سه ماهه ۴۴.۶ درصد تخلیه و بارگیری مواد نفتی کشور را به میزان ۲۴ میلیون و ۸۹۶ تن به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده استان بوشهر ۲۷.۷ درصد صادرات دریایی کشور را به میزان هفت میلیون و ۴۱۰ هزار تن به سرانجام رسانده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه ترانزیت نیز بنادر استان بوشهر با عملکرد ۴۴۱ هزار تنی ۱۲.۸ درصد ترانزیت دریایی کشور را به خود اختصاص دادند.

شکیبی نسب ادامه داد: در سه ماهه امسال بندر بوشهر با رشد ۷۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد یک میلیون و ۷۲۸ هزار و ۵۱۹ تن تخلیه و بارگیری بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در مدت یاد شده میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی در بندر بوشهر نیز با افزایش ۱۴۵ درصدی در مقایسه با سال گذشته به ۹۵۰ هزار و ۹۴۲ تن رسیده است.

شکیبی نسب ادامه داد: با توجه به رونق روزافزون بندر بوشهر تلاش می شود به فراخور این رونق خدمات دهی مطلوبی به تجار و بازرگانان ارائه شود.

وی افزود: یکی از رویکردهای اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تعامل دوسویه و تأثیرگذار با بخش خصوصی است که این مهم به عنوان رویکرد راهبردی به طور ویژه دنبال می شود.

به گفته شکیبی نسب؛ در این زمینه توسعه زیرساخت های مجتمع بندری نگین و به ویژه احداث جاده دسترسی به مجتمع مذکور در دستور کار جدی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.