بازدید سایت : ۲۶۱۲۰

◄ پیشنهاد قابل توجه رانندگان کامیون برای حل مشکل عدم پرداخت کرایه حمل کالا

در حالی که عدم پرداخت و یا تاخیر در پرداخت کرایه های حمل و نقل کالا یکی از مشکلات مهم رانندگان کامیون است، آنان راهکار حل این مشکل را در دستان مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می دانند.

پیشنهاد قابل توجه رانندگان کامیون برای حل مشکل عدم پرداخت کرایه حمل کالا
تین نیوز

در حالی که عدم پرداخت و یا تاخیر در پرداخت کرایه های حمل و نقل کالا یکی از مشکلات مهم رانندگان کامیون است، آنان راهکار حل این مشکل را در دستان مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می دانند.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

کتک خوردن رانندگان کامیون از مافیای کنترل کننده نوبت بار و گازوئیل + فیلم

به گزارش تین نیوز، یکی از رانندگان کامیون در گفت و گو با خبرنگار ما برای حل این معضل بزرگ، عنوان کرد: برای حل مشکل عدم پرداخت به موقع کرایه های حمل بار،  متخصصان بخش فناوری و آی تی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای می توانند،نوعی پلتفرم دستوری طراحی و وارد سیستم کنند.

وی افزود: روش کار این پلتفرم می تواند به گونه ای باشد که در مراحل صدور بارنامه در دفاتر باربری و پایانه ها کرایه حمل از همان ابتدا و کاملا اجباری و طی سند با شماره تراکنش توسط گیرنده بار انجام گرفته و کد تعریف شده در سیستم وارد شود .

وی گفت: این بدان معنی است که هزینه حمل از طرف ذینفع یا گیرنده نقدا پرداخت و به صورت از پیش تسویه شده در فضایی خاص به صورت محفوظ نگهداری شود و صدور و چاپ بارنامه کاملا وابسته به انجام این فرآیند تعریف شود.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای افزود: به عبارتی همانگونه که صدور بارنامه در سیستم راهداری منوط به اعتبار هوشمند و کارت سلامت و داشتن معاینه فنی معتبر هست از این پس منوط به پرداخت و تسویه نقدی کرایه از طرف مقابل در مقصد با کد تراکنش بانکی مربوطه باشد و بدون آن صدور بارنامه توسط سیستم با کد خطا مواجه شده و عملا امکانپذیر نباشد.

وی تاکید کرد: این گونه می شود که پرداخت کرایه راننده در پایانه ها از همان اول و بدون امکان دور زدن جزو بدیهیات امر خواهد شد و اینکه بعد از تحویل بار در مقصد و تایید گیرنده یا ذینفع کرایه از پیش ضبط شده در سیستم راهداری مطابق مندرجات بارنامه از طریق ارسال و تبادل کدهای شناسایی خاص در قالب پیامک رمزی به موبایل راننده همانند تراکنش های بانکی انجام و به شکل آنلاین به حساب راننده واریز شود. 

این راننده کامیون خاطرنشان کرد: با این کار بساط نابسامانی گسترده فعلی که در شیوه پرداخت کرایه رانندگان کامیون در همه جای کشور مد شده به کلی برچیده می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم

    هیچ مشکل لاینحلی وجود ندارد مشروط بر آنکه اراده لازم برای حل آن وجود داشته باشد که متاسفانه چون همه ارگانهای مرتبط و غیر مرتبط با حمل و نقل حق و حساب خود را نقدا و پیشاپیش از جیب رانندگان دریافت میکنند دیگر با بقیه مسائل و مشکلات کاری ندارند که کرایه راننده بعلاوه هزار و یک هزینه دیگر هم که نقدا توسط راننده واریز شده است به وی پرداخت شد یا خیر !!!!!!

  • شهروز

    این چند مورد هم در نظر گرفته شود
    1. سیستم اعتبارسنجی: تعیین اعتبار مالی گیرندگان بار بر اساس تاریخچه پرداخت‌های قبلی.
    2. قراردادهای هوشمند: استفاده از فناوری بلاکچین برای خودکارسازی پرداخت‌ها.
    3. صندوق ضمانت: ایجاد صندوقی برای تضمین پرداخت کرایه‌ها در صورت عدم پرداخت به موقع.
    4. آموزش و آگاهی‌بخشی: برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان و گیرندگان بار.

  • ظفرعظیمی مهر

    تنها کسانی که مخالف حل شدن پرداخت کرایه ها هستند باربری ها هستند ودلیل آن این است که باربری کمیسیون خود را نقد میگیرد وخیالش راحت راحت است بارها دیدم که صاحب بار به بنده گفته من به باربری گفتم کرایه نقدی ندارم به راننده پرداخت پرداخت کنم باربری گفته اشکال نداره فقط به راننده نگو که به باربری گفتم ووقتی بار را خالی کردی راننده مجبور است به شماره کارت دادن بسنده کند و دیگه هر وقت پول دستت آمد کرایه راننده را براش به کارت بزن حالا این زمان بستگی دارد یک ماه دیگه پول دست صاحب بار بیاد یا یکسال وبعضا کار به مشاجره لفظی تلفنی وفحاشی و دعوا میکشد که صاحب بار هم گوشی را خاموش میکند وباید قید پرداخت کرایه را بزنی و ۱۴۱ هم کاری نمیکنه پس تنها راه حل پرداخت کرایه قبل از حرکت است وتا کد تایید پرداخت کرایه عملیاتی نشود بارنامه چاپ نشود وسیستم به باربری اجازه چاپ بارنامه ندهد .تنها راه حل مشکل این است که بارنامه تا پرداخت کرایه چاپ نشود وکمیسیون هم از راننده دریافت نشود‌

  • محمد مهدی هراتی زاده

    با سلام و احترام، موضوع پرداخت و تادیه نرخ حمل در اسناد بهاء دار دولتی باید ضمانت اجرایی داشته باشد چون بارنامه با شروط مغایر مدت دار پس از رسید یا در مقصد حامل در وجه صادر می گردد بدیهی است صادر کننده مسئولیت حقوقی و کیفری تضمین خواهد داشت.
    در باب هشتم قانون تجارت ضمانت اجرایی و نظارت میدانی پرداخت وجه با تحویل مراسله بعهده مدعی العموم و ضابط قضایی گذاشته شده است.
    عنایت به تحول شکل گرفته در ڱذر زمان قریب به یک سده با حجم عظیم عملیات حمل و نقل می طلبد قانونگذار در موادی مثل انتخاب متصدی حمل و الزام به تنظیم قرارداد یا مسئولیت مدنی کارگزار تفکیک قائل شود بنحویکه مباحث تحویل کالا از درب انبار به نماینده صاحب کالا در مبداء با مسئولیت گیرنده و تحویل کالا در مقصد با مسئولیت فرستنده و قراردادهای الزام آور ضمانت شده متناسب با اهداف توسعه از جمله برند سازی و شرکت محوری ، ایجاد رژیم حقوقی و جاذبه سرمایه گذاری و توجیه اقتصادی با بهره وری تجدید نظر صورت پذیرد.
    احکام سلبی و ایجابی قانون توسعه حمل و نقل بویژه بهینه سازی مدیریت عرضه و تقاضای خدمات حمل و مصرف سوخت با الزامات مناسبات بازار در قانون برنامه چهارم یعنی منع انحصار و انحصار طبیعی...برند سازی بر زمین مانده است و در مقابل کارچاق کنی و دلالی ، سهم خواهی های درصدی با کارت هدیه و ارتشاع خلاء تعهد پرداخت هزینه حمل را بوجود آورده است.
    اخیرا زیر مجموعه صمت با فرصت طلبی کالا را با هزینه حمل می فروشند تا علاوه بر تصاحب ده درصد کارمزد نرخ حمل دستوری بتوانند کالای خود را گرانتر از نرخ رسمی بفروشند و مابه تفاوت بیشتر ایجاد نمایند.
    بنگاههای بزرگ صمت رفته اند بسوی کسب جایگاه برند حمل و نقل و حذف کارگزار دلال که امیدوار کننده است یعنی فرستنده راسا مسئولیت مدنی بعهده خواهد داشت ولی آیا رابطه حقوق انتفاعی سهامداری، حقوق مشارکت و مباشرت حمل با کامیونداران ایجاد می گردد ؟!
    اگر کامیونداران و صاحبان کالا بهم وصل گردیدند آیا توازن روابط کار و تجارت ایجاب می نماید که طرفین در راستای منافع ملی مردمی و خصوصی بستر مناسب شکل بگیرد یا اینکه پرداخت هزینه حمل با شرایط مغایر زماندار بیشتر تحمیل گردد.
    رقابت یا حمایت دو مقوله متضادی است که با اعتدال هدفمند سازنده است ولی صاحبان کالا با نگاه عدم تمکین به مقررات و امتناع از پذیرش هر نوع تعهد با روز مره گی، کامیونداران با راهکارهای جبرانی سوء و حاکمیت با کارچاق کنی و بیگاری کشیدن و البته تخصیص منابع عظیم یارانه علت و معلول وضعیت موجود هستند.
    قانونگذار فقط به دولت اجازه داده است در موضوع کالا و خدمات مشروط به جنبه عمومی ورود نموده و نرخگذاری حتی با ابزار یارانه نماید ولی متاسفانه مباحث کارشناسی منطبق بر واقعیت بازار و قوانین موضوعه الزام آور دیگر نیست بلکه شان ناسخ و منسوخ مقدم و موخر آن با اعمال سلیقه و گزینش که رانت و انحصار و هزینه های مادی و اجتماعی در پی داشته است را به ارمغان آورده است.

  • ناشناس

    تو این کشور بی دروپیکر فقط یاد گرفتن راننده را محدود کنن وصدتا سامانه مذخرف براش تعریف کنن.شغل سختتر ازرانندگی وشاغل بی عرضه تر وپخمه تر از راننده هیچ کجا نیست.ذره ای برا گرفتن حقشون وکسب احترام تلاش نمیکنن.تو پایانه ها سه روز چهار روز میخوابن یه اعتراض براحمام واستراحتگاه نمیکنیم

  • حسن

    راننده ها باید همت کنند ومتحد باشند ومطالبه گری کنندتا انشاالله یه مشکل از مشکلات حل بشه.از انجمن ها هم همین انتظار هستش تا با انجمن های سراسر کشور ارتباط وهمفکری داشته باشند .

  • جمال

    باسلام بارآوردم ازمشهدکرایموبهم که ندادن بماندالان میخوام باربزنم زنگ میزنم بار10میلیونی بزنم برامشهدمیگن 9میلیون بدبرای هردوموردبردارینکمسیون بیدادکرد

  • ناشناس

    اگه بشه عالی میشه

  • یوسف راننده کامیون

    چنین برنامه ای خیلی عالی هست اتفاقان هم خودم وخیلی رانندگان چنین ذهنیتی داشتیم کا ای کاش راهداری این کار انجام بده یکی از بزرگترین نشکلات ما حل بشه خیلی وقتها کرایه دیر پرداخت شده مشکل پیدا کردیم نتونستیم بار بزنیم خرج کامیون کنیم خرج خانواده نمیشه نسیه کار کرد به دادما کامیون داران برسید داخل اجتماع مردم قدر کامیون داران رابدانن ما داریم به شما ها خدمت مکنیم

  • راننده

    برای حل این مشکل خیلی راحت میتوان از شرکت نفت الگو گرفت، کرایه قبل از حمل به سازمان راهداری پرداخت و بعد از پایان پروسه حمل کالا و تحویل به مقصد، سازمان میتواند بعد از کسورات مبلغ رو به شرکت حمل و نقل پرداخت و نسبت به تسویه حساب اقدام نمایند با کسورات قانونی، اینکار قطعا جلوی هرگونه دلالی و توزیع ناعادلانه بار و عدم پرداخت کرایه را خواهد گرفت.

  • شهرام

    درود بر دوستان گرامی.اگه این پیشنهاد اجرایی بشه،عالیه.به عنوان مثال من خودم پارسال بهمن ماه دو تا بار بصورت بارنامه ی دولتی برای شرکت دیلی مارکت از انبار دیلی مارکت در پنجم جنوبی شورآباد به مقصد فروشگاه زیر مجموعه ی همین شرکت در شهر الوند قزوین بردم.بار رو تحویل داده و رسید گرفتم.ولی از همان موقع حسابدار شرکت دیلی مارکت زیر بار مسئولیت پرداخت کرایه نرفت و کرایه ی دو مسیر بنده رو واریز نکردن.به مجموعه ی شکایات اصناف رانندگان رفتم و بجای حل مشکل،منو از سر خودشون باز کردند

  • محمدرضا

    امیدوارم که به گونه ای شود که کمسیون باربریها (شرکتهای حمل و نقل)نیز بعد از واریزی کرایه بصورت قانونی به باربری ها پرداخت شود

  • حسن

    بسیارعالی، ولی کی به فکر راننده س

  • علی

    سلام بهترین و کم هزینه ترین راه این است که مثل بنگاههای دیگر مثلا مسکن یا خودرو صاحب بار به بنگاه باربری یک چک پشتوانه در نزد بنگاه امانت بگذاره پس از تخلیه و دریافت کرایه راننده چک به صاحب بار پس داده سود در غیر این صورت چک توسط باربری اجرا سود

  • ناشناس

    فقط باربری از صاحب بار چک بگیره بعد ماشین بار بزنه

  • حمیدتوکلی

    سلام خدمت مسعولین محترم خدا را شاهد میگیرم که هرکس که هر مبلیغی را از راننده بخواهد همان موقع نقدا دریافت میکند ولی کرایه بار که به مقصدرسید هزاران بار باید زنگ بزنی تا کرایه بارت را بتونی بگیری الان در حال حاضر یکصدمیلیون کرایه باررا هنوز صاحبان بار به من بدهکارن حتی جواب تلفن را هم نمیدهند تکلیف چیست

  • امیر

    هرکاری کنن تا این باربریا هستن فایده نداره تا نصف کرایه رو براشون واریز نکنی بارنامه بهت نمیدن

  • مجتبی

    باید ترتیب پرداخت کرایه از حساب گیرنده کالا انجام بشه کدملی و شناسه که گرفته میشه از صاحب کالا می‌توان این حق برداشت هم به صورت سیستمی لحاظ کرد

  • ناشناس

    در این روش بار با سلامت وبه موقع به مقصد نمی رسد مخصوصا تره بار لبنیات دام طیور وغذاهای مصرفی

  • A

    این راه حل خوبی نیست . بارها شده راننده بار رو دیر به مقصد رسونده یا بار با مشکل رسیده یا وزن همخونی نداره یا هزار مشکل دیگه . اگه کرایه هم پیش پرداخت بشه که دیگه نور علی نوره .

    • احمد

      سلام
      واریز کرایه فقط با تایید و رضایت صاحب بار در مقصد انجام میشه . اگر بار رسیده مشکل دار تشخیص داده شد , تراکنش بانکی انجام نخواهد شد , ,, کرایه دست نخورده می مونه , تا تکلیف معلوم بشه .

  • شاه مقصود

    عقل کل
    اگه بار ناقص یا مشکل دار یا تو راه تصادف کرد اونوقت صاحب بار از نظر شما باید کرایه را هم کامل بدهد !!! ضمنا با احترام به همه ی رانندگان محترم بعضی و برخی از رانندگان به کالا دست درازی نموده و بار دست خورده به دست صاحب کالا میرسد !!!!!!

    • احمد

      هرگز ! در صورت تصادف یا وقوع سرقت یا فساد در محموله , کد محرمانه تا روشن شدن قضیه , همچنان در اختیار گیرنده باقی می مونه و کرایه هم داخل سیستم فریز میشه .

  • رضا

    سلام ممنون از پشنهاد این راننده به نظر من ازاین طریق برای گرفتن کسانیکه از زیر مالیات ترفه مرفتن گرفته میشه

  • میهن

    با درود فراوان، چرا کار را پیچیده و بغرنج میکنید کدام فضای خاص،بعد از مدتی بردارد و ببرد و بخورد به من و تو بخندد،چاره کار این است که دستور و بخشنامه قطعی قطعی صادر شود که بعد از واریز شدن کرایه به حساب ،راننده کامیون را به سکو و یا محل تخلیه هدایت کند. که در ماده و آیین نامه‌های مقررات راه و ترابری راننده میتواند تا کرایه را دریافت نکرده مانع تخلیه بار و یا محموله شود و یک کار هم میشود انجام داد اینکه ۷۰،۸۰ درصد کرایه بصورت پیشکرایه پرداخت شود در اینصورت هم راننده راضی میشود و هم فضای خاصی نیاز نیست.باسپاس

    • احمد

      راننده امکان دسترسی به کرایه کیف پول مجازی را تا بعد از تایید گیرنده رو ندارد , چون سیستم از راننده درخواست کد محرمانه میکنه , و این کد در اختیار صاحب بار هست .

      ضمنا : ممانعت از تخلیه بار در مقصد و اینکه : اول کرایه رو باید بدی ,,,,,,,,,, منجر به دعوا و مشاجره یا احیانا زد و خورد خواهد شد که در شان جامعه رانندگان نیست . نمونه گزارش آن هم در همین رسانه تین نیوز آمده .

  • علی اصغرمحمودی اصل

    خیلی پیشنهادخوبیه ولی چکسی تضمین خواهدکردکه محموله سالم وبموقع بمقصدخواهدرسیدویاموجب دله دزدی ویاکسری کالاویاتصادف جاده ای ویامحموله پس ازبارگیری چندروزدرمبداتوسط راننده درروی کامیون متوقف نخواهدشد!

  • اردوان منصوری

    برادر من سازمان حمل ونقل وراهداری زورش به کارخانه دار و سرمایه دار نمیرسه وبخاطر ما راننده ها با کارخانه دار در گیر نمیشه اگه می‌توانست تا الان اقدامی کرده بود

  • یارمحمد محمدپور

    مگه داریم توسوییس زندگی میکنیم اینجاتمام کارهاباایشاالله وماشاالله حل میشه

  • یوسف

    باسلام خدمت راهداری زحمتکش ومدافع رانندگان وتامین اجتماعی محترم که قانون مندانه حق بیمه راجلوجلوازراننده وصول مینماید.میتوان این طرح عالی این همکارعزیزرابصورت جدی دنبال کردوحداقل کرایه کامیون هم همانند ناوگان مسافربری که قبل ازسوارشدن مسافرکرایه بصورت کامل پرداخت میشودبعداناوگان به حرکت درمیایداجرایی کرد.چون نتنهابیمه ها،بلکه اتوبان هاوپمپ بنزین هاوحتی کارگران زحمتکش بخش تخلیه ی صاحب کالا حقوق وهزینه های خودرانقداازراننده دریافت میکنن ولی راننده ی کامیون بدون پشتیبانه بااین همه معضل دراین شغل تفریحی باکلی تلفن بازی پشت فرمان بایدکرایه بگیرد که در بعضی مواقع نتنهاکرایه که همه ی هزینه های ذکرشده اضافه ی کمیسیون نقداپرداخت کرده ی باربری راهم ازکف میدهد.تازه بجای قدردانی صاحب کالا فرمایش میفرمایندکه چقدرراننده ی ندیدپدیدی هستی .برومیریزیم برات دیگه مزاحم میشی هی.باهمین لحنی که گفتم رفتارمیکنن باراننده.پیشنهادمن به عنوان عضو کوچکی درحمل ونقل اینه که حتی اگرشدمبلغی بابت کارمزددراین سامانه ی پیشنهادی ازراننده دریافت بشه ولی دیگه چیزی بنام دقدقه ی کرایه گرفتن وکارت بکارت وجود نداشته باشه دیگه.بدادمون برسید.واقعاخسته شدیم.ممنون ازپیگیری شما

  • مجتبی

    داداش توچه ساده ای اینا خودشون دستشون شریکه وگرنه تا الان درست شده بود

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر مثل ذوب آهن اصفهان که شمش برابندرعباس کرایه ۴۰ روزتا۶۰روز واریزمیکنه هیچ کس هم جواب گو نیست بایدچیکارکرد همکارهای خودمان خراب کردن

  • احمد

    ۱۳خرداد بار بردم تهران همینطور کرایه پرداخت نشده ۳۰ بار پیامک وتماس گرفته ام۰

  • بهنام

    سلام متاسفانه این معضل بسیار فراگیر شده و به چالشی بین صاحب بار و راننده تبدیل شده و بنده نیز بعنوان راننده با این وضعیت دست به گریبانم بارها شده که مجبور شده ام موقع تخلیه نصف بار را داخل ماشین نگه دارم تا کرایه رو پرداخت کنن حتی یکبار هم بخاطر این قضیه از صاحب بار و عواملش کتک خورده ام حتی مورد بوده که صاحب بار با نشان دادن رسید جعلی بر روی گوشی که از طریق برنامه رسیدساز درست کرده بود میخواست کرایه رو بالا بکشه حالا انهایی که کلا کرایه ما رو با این عنوان که برو تا یک ساعت دیگه تو حسابته ولی هیچوقت دیگه پرداخت نکردن شکایت هم کردیم باز هم به جایی نرسیده چون نه قدرتشو داریم نه پولشو و نه وقتشو که توی یه شهر غریب وقت بزاریم هی بریم دادگاه و پاسگاه یعنی در کل هیچ قانونی از راننده حمایت نمیکنه و این باعث شده که خیلی جاها حق راننده ها پایمال بشه حالا از دلالهای بار نگم که بیشتر از نصف کرایه رو بعنوان حق دلالی قبل از بارگیری از راننده ها میگیرن

  • مهران صفری

    چرا باید صاحب کالا قانون وضع کنه باید ۴ روز کاری بگزره تا کرایه به دستت ما برسه در صورتی که چک داشتم میگه من نمیدون برگشتش میکنه

  • صمد

    کرایه بارراذوب آهن 3ماهه پرداخت میکندهروقت دلشان خاست کرایه می‌دهند.ولی کمسیون .جریمه.غذا.تعمیرگاه.لوازم یدکی.تایروهرشغلی که وابسته به رانندگی است نقدودرجابایدحساب کنی

  • محمد

    عالی هست لطفا خواهشا این کار انجام بدید

  • عبدالله

    من خودم بیش از یک ماه هستش کرایه ام را نمیتونم بگیرم به ۱۴۱ هم زنگ زده ام هنوز خبری نیستش

  • محمد

    صاحب کالا و یا شرکت صادر کننده بارنامه بایداعتبار مالی لازم نزد سازمان حمل و نقل را داشته باشد در غیر این صورت محدودیت انجام و در خواست حمل بار لحاظ گردد.

  • ابراهیم قلیزاده

    سلام دوستان عزیز ،کجای کار ما درست است اینم درست بشه ،من خودم با برام میارن نهایت 24ساعت بدون اینکه راننده زنگ بزن کرایه رو میدم مشکل کمسیون باربری است که تقریبا با راننده شریک میشن همسایه کار کنید از دست باربری و کمیسیون باربری خلاص بشن راننده ها

  • سیدجعفر

    متاسفانه با همین کار هم میتوانند راننده را اذیت کنن
    شما زمانی میتوانی کرایه را وصول کنی و به حسابتان واریز میشود که تحویل گیرنده بار تیک تحویل را بزند
    اگر اون شخص هم آدم خدا نشناسی باشد برای زدن تیک تایید امروز و فردا میکند، و باز هم متاسفانه باربری و صاحب کالا دستشون در یک کاسه است

  • محسن

    بهترین راه حل و بدون هیچ مشکل اینه که بار که به مقصد رسید قبل تخلیه بار کرایه رو پرداخت کند بعد بار رو تحویل بگیرد درست مثل کارهای دیگه مغازه دار تا پول ندی جنس رو بهت تحویل نمیده اینکار هیچ مشکلی هم برای هیچکس پیش نمیاره فضای مخصوص هم نمیخواد

  • کامی

    بار بردم بم کرمان الآن ۴۵ روز هست کرایه پرداخت نمیکنه منم ماشینم قسطی خریدم

  • ناشناس

    سلام وخسته نباشید.این مدلی خوبه.پرداخت کرایه قبل از تخلیه.کاش یه فکری هم به دریافت کمسیون باربریها بکنید.الان دیگه مد شده کمسیون ۴۰ درصدی از راننده میگیرند.مثلا برا مسیری که کرایش هفت میلیونه .سه میلیون از راننده کمسیون میگیرند در حالی که حداکثر دریافتی شون باید ۱۹ درصد باشه.که۱۱۳۰۰۰۰تومان میشه.راننده با چهارمیلیون پول عوارضی .غذا .گازوییل و روغن ولاستیکو استهلاک میده در حالی که باربری پول یه برگ A4میده.

  • محمود آبادی

    بله کاملا درسته باید یه طرح بریزم که زمانی راننده کرایشو از قبل بگیره بعد بره پای بارگیری الان من خودم دوتا کرایه عقب افتاده دارم وزنگ که میزنم طرف گوش جواب نمیده
    چطور کمیسیون و بارگیری از راننده نقدا دریافت میشه ولی کرایه اینطور نیست

  • بازنشسته

    بنده فکر میکردم فقط راننده های مجانی براسنپ وتپسی به این دردگرفتارهستن که برای گرفتن کرایه یا بایددعوا کنندیا مسافرفرارمیکندوهیچ ارکانی جوابگونیست

  • سید جعفر موسوی

    خداوکیلی بهترین روشی هست برای حل کردن بزرگترین مشکل ک بزرگترین قشر زحمت کش مملکت با ان درگیر هستن ، واقعا باید قدردانی شود از کسی ک ی همچین ایده ای ب ذهنش رسیده🙏