بازدید سایت : ۴۴۵۱۹

◄ شرکت حمل و نقل مسئول پرداخت کرایه رانندگان کامیون نیست

در حالی که تاخیر یا عدم پرداخت کرایه برای رانندگان کامیون به دردسر بزرگی تبدیل شده، این سوال مطرح است که مسئولیت پرداخت کرایه رانندگان کامیون با چه کسانی است: صاحبان بار یا باربری ها؟

 شرکت حمل و نقل مسئول پرداخت کرایه رانندگان کامیون نیست
تین نیوز

در حالی که تاخیر یا عدم پرداخت کرایه برای رانندگان کامیون به دردسر بزرگی تبدیل شده، این سوال مطرح است که مسئولیت پرداخت کرایه رانندگان کامیون با چه کسانی است: صاحبان بار یا باربری ها؟

به گزارش تین نیوز، مدیران شرکت های حمل و نقل پاسخ این سوال را منفی می دانند.

به گفته آنان، اکثر صاحبان بار بعد از تخلیه بار از راننده شماره کارت بانکی گرفته و همان زمان یا بعد از مدت کوتاهی کرایه را واریز می کنند اما تعداد محدودی از صاحبان بار با بدقولی و ...کرایه را با تاخیر پرداخت می کنند و حتی بعضی از آنها، هرگز کرایه را پرداخت نمی کنند.

مدیران شرکت های حمل و نقل تاکید کردند: رانندگان کامیون به انداز کافی درگیر مشکلات مختلف شغل خود هستند و به علت عدم حضور در یک مکان خاص و فعالیت در جاده، امکان پیگیری کرایه حمل بار را به طور مداوم ندارند، اما آیا قانون شرکت حمل و نقل را مسئول پرداخت کرایه نموده است؟

آنان افزودند: پاسخ به این پرسش منفی است و در قانون به صورت مستقیم شرکت حمل و نقل مسئول پرداخت نیست.اما سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سامانه ۱۴۱ و کمیسیون ماده ۱۲ ، شرکت حمل و نقل را مسئول پرداخت کرایه ها می‌داند.

به گفته آنان، برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی، لازم است متصدیان باربری با دقت بیشتر و با حوصله رانندگان را توجیه کنند که همزمان با تخلیه بار، وصول کرایه نیز انجام گردد تا در صورت عدم پرداخت در همان محل تخلیه تکلیف کرایه نیز روشن شود.

مدیران شرکت های حمل و نقل جاده ای کالا خاطرنشان کردند: همچنین لازم است خود رانندگان نیز تلاش کنند در محل تخلیه اقدام به تسویه کرایه های حمل کالا کنند تا درگیر مشکلات بعدی نشوند.

به گفته آنان، جدا از بحث قوانین و وظیفه و بایدها یا نبایدها،  باربری و راننده دو بال پرواز پرنده حمل و نقل هستند که با درک متقابل و حمایت دوطرفه می‌توانند کمی از سختی کار طرفین بکاهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.