بازدید سایت : ۵۷۹۷۴

افزایش ۴ برابری ترانزیت از بندر دیر

میزان ترانزیت بندر دیر در چهار ماهه نخست امسال با افزایش ۴۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۵ هزار و ۳۲۷ تن رسید.

افزایش ۴ برابری ترانزیت از بندر دیر
تین نیوز

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر استان بوشهر گفت: میزان ترانزیت بندر دیر در چهار ماهه نخست امسال با افزایش ۴۲۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۵ هزار و ۳۲۷ تن رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، راحله پورمحمد اظهار کرد: میزان واردات بندر دیر در مدت یاد شده با افزایش ۷۸ درصدی به سه هزار و ۹۳۸ و میزان بارگیری نیز با افزایش ۸ درصدی به ۸۷ هزار و ۸۴۱ تن رسیده است.

پورمحمد بیان کرد: در چهار ماهه امسال مجموع تخلیه و بارگیری در این بندر نیز به ۱۲۲ هزار و ۸۳۵ تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد نشان می دهد.

وی ادامه داد: همانند ادوار گذشته بخش غالب صادرات بندر دیر به مقصد کشور قطر انجام شده که از جمله اقلام صادر شده می توان به صیفی، سبزیجات و دام زنده اشاره کرد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی دیر تصریح کرد: از مجموع تخلیه و بارگیری، ۹۶ درصد از طریق شناورهای فلزی و مابقی از شناورهای چوبی انجام شده است.

پورمحمد عنوان کرد: اکنون چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر در دست احداث است که اتمام آنها به افزایش قابل توجه عملکرد این بندر منجر خواهد شد.

وی گفت: امید است با بسته های حمایتی تعریف شده برای تسهیل در فعالیت تجار و بازرگانان، شاهد حضور پررنگ آنان در بندر دیر باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.