بازدید سایت : ۴۴۴۳۷

میزان ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر از مرز یک میلیون تن گذشت

میزان ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر در ۶ ماهه اخیر با افزایش ۱۵ برابری نسبت به مجموع ترانزیت ۱۰ سال گذشته (منتهی به ۶ ماهه اخیر) به یک میلیون و ۶۰ هزار تن رسیده است.

میزان ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر از مرز یک میلیون تن گذشت
تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: میزان ترانزیت مشتقات نفتی در بندر بوشهر در ۶ ماهه اخیر با افزایش ۱۵ برابری نسبت به مجموع ترانزیت ۱۰ سال گذشته (منتهی به ۶ ماهه اخیر) به یک میلیون و ۶۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد شکیبی نسب در بازدید از مجتمع بندری نگین اظهار کرد: ترانزیت یکی از پارامترهای مهم و کلیدی در ارزیابی فعالیت های اقتصادی و میزان امنیت یک کشور است که بندر بوشهر به سهم خود در این عرصه بسیار مؤثر ظاهر شده است.

شکیبی نسب بیان کرد: ۲ شرکتی که بیش از ۷۵ درصد ترانزیت خارجی مشتقات نفتی کشور را انجام می دهند، رضایت بسیار خوب خود را نسبت به خدمات دریافتی در حوزه ترانزیت استان بوشهر اعلام کردند.

وی تصریح کرد: ترانزیت مشتقات نفتی اگرچه در مقطعی منجر به ترافیک سنگین در برخی از معابر شهری شده بود، اما با ساماندهی مناسب این معضل به حداقل رسیده و تردد بخش قابل توجهی از تانکرهای ترانزیتی به مجتمع بندری نگین منتقل شده است.

شکیبی نسب ادامه داد: در ارزیابی میدانی انجام شده، رانندگان تانکرها در رونق اقتصاد جامعه محلی و به ویژه بازاریان و صنوف مواد غذایی نیز نقشی قابل توجه ایفا کرده اند.

وی افزود: ترانزیت مشتقات نفتی در اوج شرایط تحریمی، رونقی دوچندان برای بوشهر به ارمغان آورده، تا جایی که برای بیش از ۲ هزار نفر فرصت اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم به دنبال داشته است.

شکیبی نسب اظهار کرد: تابستان امسال بندر بوشهر از لحاظ آب و هوایی، همانند نقاط بسیاری از کشور، گرما و رطوبت مضاعفی نسبت به سالیان گذشته تجربه می کند، اما با تلاش و برنامه ریزی انجام شده، عملکرد بندر در شاخص های مختلف رشدی چشمگیر داشته است.

وی یادآور شد: عملکرد بندر بوشهر در چهار ماهه ابتدایی امسال در شاخص تخلیه و بارگیری با افزایش ۷۵ درصدی به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تن رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: پروژه های زیرساختی مجتمع بندری نگین از جمله جاده دسترسی، فنس کشی مجتمع، برق رسانی و آبرسانی در دست اجرا یا پیگیری است.

شکیبی نسب گفت: با صدور مجوز محیط زیستی برای ۲۳۶ هکتار از اراضی مجتمع بندری نگین، انتظار می رود با تکمیل زیرساخت ها و طرح های سرمایه گذاری در این مجتمع بندری، ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر بوشهر با افزایش حدود ۲ برابری به ۱۵ میلیون تن افزایش پیدا کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.