بازدید سایت : ۱۷۹۲۷۴

افزایش صادرات از گمرک بوشهر

مدیرکل گمرکات استان بوشهر از افزایش صادرات این استان در ۵ ماهه اول سال جاری خبرداد.

افزایش صادرات از گمرک بوشهر
تین نیوز |

مدیرکل گمرکات استان بوشهر از افزایش صادرات این استان در ۵ ماهه اول سال جاری خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل ایسنا، علی سلیمانی از رونق تجارت و اقتصاد در استان بوشهر خبر داد و اظهار کرد: با توسعه فعالیت های بازرگانی و اقتصادی جایگاه استان بوشهر در رونق تجارت و صادرات ارتقاء یافته است.

سلیمانی با اشاره به میزان صادرات در ۵ ماه گذشته گفت: در ۵ ماه نخست امسال ۱۳ میلیون و ۲۱۵ هزار تن کالا تجاری از گمرکات استان بوشهر ترخیص و صادر شده است.

وی ارزش کالاهای صادراتی در ۵ ماه گذشته را حدود ۵ میلیارد دلار اعلام و خاطرنشان کرد: میزان صادرات کالا در ۵ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ارزشی ۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل گمرک بوشهر صادرات بدون احتساب میعانات گازی در ۵ ماه امسال از گمرکات استان بوشهر را ۱۳ میلیون و ۱۸۰ تن کالا دانست و بیان کرد: ارزش این محموله های صادراتی ۴ میلیارد و ۸۹۶ میلیون و ۹۶۸ هزار دلار بوده است.

سلیمانی عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر را محصولات پتروشیمی، میعانات گازی، سیمان، کلینکر، آبزیان، سنگ گچ و گچ بنایی، سبزی و صیفی جات اعلام و خاطرنشان کرد: این محموله ها به کشورهایی مختلف از جمله چین، امارات متحده عربی، هند، برزیل، ترکیه، پاکستان، عمان، قطر، تایوان، سریلانکا صادر شده است.

ناظر گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه در مدت یاد شده ۳۳۲ هزار تن کالا وارداتی از گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است گفت: این کالاها به ارزش یک میلیارد و ۲۰ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۳۷ و ارزشی ۱۹ درصد افزایش یافته که نشان از رونق اقتصادی و تجاری استان بوشهر است.

وی ادامه داد: در ۵ ماه امسال انواع پارچه، لاستیک، بلبرینگ، قطعات و لوازم یدکی خودرو، تخمه آفتابگردان، قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت، پمپ، موز و خودرو وارد گمرکات استان بوشهر و ترخیص شده است. این کالاها از کشورهای امارات متحده عربی، چین، فیلیپین، هندوستان، سریلانکا، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی، تایلند و پاکستان وارد و از طریق گمرکات استان بوشهر ترخیص شده است.

سلیمانی از افزایش ۵۵ درصدی درآمد گمرکات استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۵ ماه امسال درآمد گمرکات استان بوشهر ۷ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش یافته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.