کشتیهای بزرگ بیشتر کجا اوراق میشوند؟
موسسه Shipbreaking Platform تازه ترین نتیجه اوراق کشتیها در یکسال گذشته را اعلام کرد.
به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز،بر اساس اعلام این موسسه در سال 2016 میلادی 862 فروند کشتی مختلف اوراق شدند که از این میان 668 فروند کشتی روانه یاردهای اوراق پرخطر جنوب آسیا شدند.
گرچه مالکان کشتی تلاش می کنند خود را نسبت به مشکلاتی که در یاردهای اوراق ساحلی، به ویژه بنگلادش که پرخطرترین سواحل اوراق است، آگاه و نگران نشان دهند اما منطقه جنوب آسیا همچنان محبوبترین منطقه جهت اوراق کشتیها است.
بنابر اعلام موسسه Shipbreaking Platform بیشتر کشتیهای اوراق شده در سال 2016 کشتیهای فلهبر بوده اند. کشتیهای حمل کالاهای عمومی، و کشتی های کانتینری در رتبه های بعدی قرار میگیرند. کشتی های حمل نفت و گاز، کشتی های رو-رو، کشتیهای مسافری، و سکوهای نفتی نیز در میان کشتی های اوراق شده به چشم می خورند.
در این میان پاکستان و بنگلادش پذیرای بزرگترین کشتیهایی بودند که در این مدت روانه یارد اوراق شدند. هند نیز بیشترین تعداد کشتیهای متوسط را اوراق کرد.
یاردهای چین و ترکیه نیز پذیرای کشتیهای کوچکتر بوده اند. بنابراین هرچه کشتیها بزرگتر باشند احتمال اینکه به نقاط پرخطرتری مانند پاکستان و بنگلادش روانه شود، بیشتر است.