حضور کشتیرانیهای کرهای کم رنگ شد
پس از ورشکستگی هانجین و کمتر شدن فعالیت کشتیرانی هیوندای، تعداد خطوط کشتیرانی کرهجنوبی و ظرفیت آنها کاهش یافت.

موسسه مشاوره MDS Transmodal اعلام کرد که پس از ورشکستگی کشتیرانی هانجین و کمتر شدن فعالیت کشتیرانی هیوندای، تعداد خطوط کشتیرانی کره جنوبی و ظرفیت آنها در مسیرهای بین المللی کاهش یافت.
به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، شرکتهای هیوندای، SM Line، PIL، و Wan Hai که هیچیک از آنها جزو اتحادهای بزرگ کشتیرانی نیستند در گزارش MDS بررسی شده اند. به طور معمول ناوگان این کشتیرانیها متشکل از کشتیهای کوچکتر است، در مسیرهای ثانویه کشتیرانی میکنند و در بنادر ثانویه پهلو میگیرند.
بر این اساس، تعداد مسیرهای دریایی که این کشتیرانیهای کره جنوبی به اروپا و مدیترانه داشته اند در سه ماهه دوم سال 2017 در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن کاهش یافته است. سال گذشته 16 درصد ظرفیت این کشتیرانی ها در مسیرهای اروپایی اشغال شده بود. در نتیجه حضور آنها در خاور دور و آمریکای شمالی از 24 درصد به 39 درصد افزایش یافته است.
هم اکنون 38 درصد از ظرفیت ناوگان کشتیرانی هیوندای در اجاره اعضای اتحاد کشتیرانی2M است. کشتی های ULC این شرکت نیز که سال گذشته در مسیر آسیا-اروپا فعال بودند، امسال به خاور دور و خاورمیانه رفته اند.
کشتیرانی SM Line پس از ورشکستگی هانجین مسیرهای منتهی به سواحل غربی آمریکا این شرکت را در دست گرفت، و قصد دارد تا سال 20188 سواحل شرقی را نیز پوشش دهد. این شرکت تازه تاسیس مسیرهای آسیایی را نیز پوشش میدهد و در مدت کوتاهی 17 فروند کشتی را در اختیار گرفت.
کشتیرانی PIL نیز بیشتر مسیرهای خود را در خاور دور و آفریقا و دریای سرخ ارائه میدهد. این شرکت مسیرهایی را در آبهای عمیق از شمال آسیا به شرق آفریقا ارائه می دهد.