◄ حضور کمرنگ کشتیرانیهای کره
موسسه مشاوره MDS Transmodal اعلام کرد که پس از ورشکستگی کشتیرانی هانجین و کمتر شدن فعالیت کشتیرانی هیوندای، تعداد خطوط کشتیرانی کره جنوبی و ظرفیت آنها در مسیرهای بین المللی کاهش یافته است.
به گزارش تیننیوز و به نقل از worldmaritimenews، شرکتهای هیوندای، SM Line ،PIL و Wan Hai که هیچکدام از آنها جزو اتحادهای بزرگ کشتیرانی نیستند در گزارش MDS بررسی شدهاند. به طور معمول ناوگان این کشتیرانیها متشکل از کشتیهای کوچکتر است، در مسیرهای ثانویه کشتیرانی میکنند و در بنادر ثانویه پهلو میگیرند.
بر اساس بررسی دادهها در سه ماهه دوم سال 2017 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، تعداد مسیرهای دریایی که این کشتیرانیهای کره جنوبی به اروپا و مدیترانه داشته اند کاهش یافته است. سال گذشته 16 درصد ظرفیت کشتیرانیهای کره جنوبی در مسیرهای اروپایی اشغال شده بود. در نتیجه حضور آنها در خاور دور و آمریکای شمالی از 24 درصد به 39 درصد افزایش یافته است.
در حال حاضر 38 درصد از ظرفیت ناوگان کشتیرانی هیوندای در اجاره اعضای اتحاد کشتیرانی 2M است و کشتیهای ULC این شرکت نیز که سال گذشته در مسیر آسیا-اروپا فعال بودند، امسال به خاور دور و خاورمیانه رفتهاند.
کشتیرانی SM Line نیز که پس از ورشکستگی هانجین، مسیرهای منتهی به سواحل غربی آمریکا را در دست گرفت، قصد دارد تا سال 2018 سواحل شرقی را نیز پوشش دهد. این شرکت تازه تاسیس مسیرهای آسیایی را نیز پوشش میدهد و در مدت کوتاهی 17 فروند کشتی را در اختیار گرفته است.