دانمارک به کنوانسیون هنگ کنگ پیوست
دانمارک به عنوان هفتمین کشور جهان به عضویت کنوانسیون هنگ کنگ که به اوراق ایمن و سازگار با محیط زیست کشتی ها تاکید دارد، درآمد.
دانمارک در تلاش برای محافظت از افراد و محیط زیست در برابر اثرات صنعت اوراق کشتی ، به عنوان هفتمین کشور جهان به کنوانسیون بین المللی هنگ کنگ پیوست.
به گزارش گروه بین الملل مارین تایمز، سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) در میانه ماه ژوئن 2017 میلادی از ابراز تمایل دانمارک برای پیوستن به این کنوانسیون خبر داده بود. موضوع کنوانسیون هنگ کنگ اوراق و. بازیافت ایمن و سازگار با محیط زیست کشتی هاست.
ایسبن لوند لارسن، وزیر محیط زیست و مواد غذایی دانمارک، اعلام کرد: "کشتی هایی که به پایان عمر فعالیت خود رسیده اند به طور معمول زباله های خطرناکی دارند و بنابراین باید تحت شرایط مطلوبی اوراق شوند."
با پیوستن دانمارک به کنوانسیون هنگ کنگ، این کنوانسیون یک قدم دیگر به اجرایی شدن نزدیک شد. برای اجرایی شدن کنوانسیون هنگ کنگ نیاز است که حداقل 15 کشور با مجموع سهم 40 درصد از تناژ ناوگان کشتی های تجاری جهان، به آن بپیوندند.
تا کنون علاوه بر دانمارک، کشورهای نروژ، کنگو، فرانسه، بلژیک، پاناما، و ترکیه به این کنواسیون ملحق شده اند.
لارسن گفت: "با الحاق به این کنوانسیون، دانمارک پیامی را به سایر کشورها مبنی بر اهمیت اولویت دهی به اورا کشتی ها به شکلی مسئولانه و ایمن ارسال کرده است."
سازمان بین المللی دریانوردی با حمایت بیش از 60 کشور جهان در سال 2009 میلادی کنوانسیون هنگ کنگ را تصویب کرد.
با اجرا شدن این کنوانسیون، تمامی کشورهایی که به آن پیوسته اند باید کشتی های خود را به یاردهایی بسپارند که ملزومات کنوانسیون هنگ کنگ در آنها رعایت می شود.