بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

مقامات مالزی به تناقض گویی درباره هواپیمای ناپدید شده متهم شدند

تین نیوز | مقامات مالزی به ناهماهنگی در اطلاع رسانی درباره هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی این کشور متهم شدند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، اطلاعات ضد و نقیض منتشر شده از سوی نیروی هوایی ارتش و مقامات مالزی درباره هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی این کشور، درباره توانایی مالزی برای ایجاد هماهنگی در عملیات جستجو نگرانی ایجاد کرده است.

رایان مالرزMaelzer، خبرنگار شبکه از کوالالامپور گزارش داد نگرانی ها بیش از آنکه درباره نحوه مدیریت عملیات جستجو باشد، به نحوه اطلاع رسانی مالزی و نبود هماهنگی بین سازمان های مختلف برای جلوگیری از انتشار اطلاعات ضد و نقیض ارتباط دارد.

کارشناسان نیز معتقدند مالزی در زمینه اطلاع رسانی عملکرد خوبی نداشته است. همان طور که اشاره شد مالزی، گزارش های ضد و نقیضی را درباره هواپیمای ناپدید شده منتشر و ابتدا اعلام کرد هواپیما احتمالاً تغییر مسیر ناگهانی داشته است، اما بعداً این خبر را شنیدیم که عملیات جستجو از محل ابتدایی خود به دیگر سواحل مالزی منتقل شده است.

افزون بر این، رسانه ها نیز به نقل از فرمانده ارتش مالزی اعلام کردند هواپیما احتمالاً در امتداد شبه جزیره، تغییر مسیر داده و بازگشته است. اگر این موضوع واقعاً صحت نداشته است، مقامات مالزی باید فوراً این مسئله را رد می کردند، اما چنین اتفاقی رخ نداد.

فرمانده پلیس مالزی نیز دیروز اعلام کرد مسافری وجود نداشته است که بلیط بخرد، اما سوار هواپیما نشود. در حالیکه، پیش از آن، مقام مسئول خطوط هوایی مالزی اعلام کرده بود پنج نفر از مسافران سوار هواپیما نشده اند و چمدان های آنها نیز برداشته شده است.

شرکت هواپیمایی مالزی نیز اعلام کرد چهار نفر از مسافرانی که بلیط داشتند، سوار هواپیما نشده اند، اما چمدان های آنها داخل هواپیما جا مانده است. اما این خبر مغایر با اظهارات فرمانده پلیس مالزی بود که گفته است همه کسانی که بلیط خریده اند، سوار هواپیما شده اند.

خبرنگار سی سی تی وی افزود مقامات مالزی همچنین مردم و رسانه ها را از اطلاعات تازه مرتبط با هواپیمای ناپدید شده آگاه نمی‌کنند. دیروز فقط یک نشست خبری در این باره برگزار شد و قرار است اخبار جدید، ساعت سه بعد از ظهر امروز به وقت محلی، با وقفه بیست و چهار ساعته منتشر شود.

در همین حال، برخی اقوام مسافران چینی برای کسب اطلاعات درباره عزیزان خود، وارد کوالالامپور شده اند. خطوط هوایی مالزی نیز اعلام کرده است نهایت حمایت را از این افراد می کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.