بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

مقامات مالزی در مورد یک مهندس پرواز در هواپیمای ناپدید شده تحقیق می کنند

تین نیوز | پلیس مالزی تحقیقاتی را در مورد یک مهندس پرواز که نامش در فهرست مسافران پرواز ام اچ 370 هواپیمای بویینگ 777 ناپدید شده قرار داشت، آغاز کردند.

محمد خیرالامری سلامت ، جوان مالزیایی 29 ساله، در شبکه‌های اجتماعی خود را مهندس پرواز که در مالزی برای یک شرکت اجاره جت‌های خصوصی ( Execujet Aviation Group) مستقر در سوییس کار می کند، معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مهندس پرواز در یک هواپیما مسئول پیگیری و کنترل سامانه‌های مختلف داخل هواپیما (برقی، آبی، فشار هوای داخل کابین،‌ مدیریت سوخت) است. در صورت بروز مشکل، او می تواند روی سامانه‌هایی که دچار نقص شدند کار کند.

شرکت اکسکیوجت تأیید نکرد که محمد خیرالامری سلامت یکی از کارکنانش بوده است. به علاوه، اگر او فقط روی جت‌های خصوصی کار کرده باشد، مشخص نیست که از مهارت‌های لازم برای مداخله در بویینگ 777 برخوردار بوده باشد.

هواپیمای بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی هشت مارس ساعت یک و 22 دقیقه بامداد به وقت محلی یک ساعت پس از بلند شدن از فرودگاه کوالالامپور بر فراز آب‌های شرق مالزی از صفحه رادار ناپدید شد.

مقامات مالزی می گویند هنگام عبور این هواپیما از ساحل شمال شرقی این کشور و خلیج تایلند فردی سامانه‌های ارتباطاتی این هواپیما را عمدا از کار انداخته و جهت آن را به سمت غرب تغییر داده است.
مقصد اصلی این هواپیما پکن بود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.