استعفا و عذرخواهی برای تأخیر ۲۰ دقیقه ای هواپیما + عکس و فیلم

تین نیوز | مدیر اجرایی "شرکت هواپیمایی کره” به دلیل ایجاد تاخیر در یکی از پروازهای این هواپیما، جمعه (۱۲ دسامبر-۲۱ آذر) از سمت خود کنارهگیری و به خاطر کارش به صورت عمومی عذرخواهی کرد.
"چو هیون-آه” روز جمعه گذشته (۵ دسامبر-۱۴ آذر) یک مهماندار پرواز نیویورک به سئول شرکت هواپیمایی تحت مدیریتش را به خاطر عدم سرو کردن آجیل در کاسه اخراج کرده و باعث تاخیر ۲۰ دقیقهای این پرواز شده بود.
این ماجرا که رسانههای کره جنوبی به آن لقب "خشم آجیل” دادهاند، زمانی اتفاق افتاد که پرواز شماره ۸۶ در حال بلند شدن از فرودگاه "جان اف کندی” شهر نیویورک بود. در این هنگام، یک مهماندار مرد این پرواز که نامش اعلام شده، بستهی فندق استرالیایی را در مقابل خانم "چو” که در "فرست کلاس” نشسته بود گذاشت که این موضوع این مدیر ۴۰ ساله شرکت کرهای را خشمگین کرد.
او بر سر مهماندار فریاد میزد که دستورالعمل را رعایت نکرده و باید آجیل را در ظرف سرو میکرده است. وی سپس از مهماندار خواست تا راهنمای خدمات داخل پرواز شرکت را بیاورد و در آن دستورالعمل مربوط به سرو آجیل را پیدا کند. ناتوانی مهماندار در پیدا کردن این دستورالعمل، باعث خشم بیشتر خانم "چو” شد و او همانجا مهماندار را اخراج کرد و از خلبان خواست تا به سالن فرودگاه برگردد تا وی را پیاده کند.
این اتفاقات که بدون اطلاع ۲۵۰ مسافر دیگر هواپیما افتاد باعث تاخیر ۲۰ دقیقهای پرواز شد.
یک هفته پس از این اتفاق و انتشار گستردهی خبر آن در رسانههای کره جنوبی، "چو هیون-آه” در حالی که کت بلند مشکیرنگی بر تن داشت، با سری رو به پایین به نشانهی شرمگین بودن، همراه با پدرش که ریاست "شرکت هواپیمایی کره” را بر عهده دارد در مقابل خبرنگاران حاضر شد و ضمن "عذرخواهی عمیق” بابت رفتارش، گفت که از تمام سمتهای خود در این شرکت کنارهگیری کرده است.
او اضافه کرد که به زودی در دیداری با مهماندار مورد غضب واقعشده از وی نیز عذرخواهی خواهد کرد.
"چو یونگ-هو”، پدر خانم "چو” نیز رفتار دخترش را "احمقانه” توصیف کرد و گفت از اینکه نتوانسته او را بهتر بزرگ کند، متاسف است.
وی همچنین تاکید کرد که فرزند ارشدش از تمام مسوولیتهای اجرایی در گروه "هانجین” که مالک "هواپیمایی کره” است، کنارهگیری کرده است.
احسنت برای همینه که این همه پیشرفت کرده اند، کاری نداره که طرف بچه اش هست یا نه!
بابا اینها را نگذارید تو سایت بد آموزی دارد؟ یا اینکه توقع بیجا تولید می کند شما جرات دارید تو Leg آخر پرواز ورودی به تهران که مثلا تاخیر هم دارد از مهماندار آب بخواهید همان برخوردی که آقای … با الیور توریست کر با شمامی کنند تو همین ایام اربعین پرواز عتبات از فرودگاه امام بدلیل … تاخیر داشت آخحرالامر مدیر فرودگاه انداخت گردن ازدحام مسافر اگر این سناریوی کره ای اجرا شود که ما مجبوریم هر روز این گونه تنبیهات را در فرودگاه ها داشته باشیم بعد به کار و کاسبی مان نمی رسیم تین نیوز بی خیال شده یک جوری با هم کنار می آئیم ها اگر این خبر را یواشکی شطرنجی کنید قول می دهم هر روز یک خبر داغ هوانوردی برایتان بنویسم.(من باب شیرینی بر و بچ)
دقیقا مثل مسولین ما که چون بنده در پرواز به ایشان چای تعارف نکردم توبیخ شدم… واقعا به حال خودمون باید گریه کرد
لطفا شما هم یه نگاه به رفتار خودتون در ادارجات بندازید با ارباب رجوع بعد رفتار مهمانداران رو نقد کنید…مهماندار هم مثل شما و با همون مشکلاتی که شما دارید اینجا زندگی میکنه…باور کنید از سیاره دیگه ای نیومده.
با سلام خدمت تحریریه تین نیوز این اتفاق حدوداً یک الی دو ماه پیش رخ داده است. دلیل عذر تاخیر ۲۰ دقیقه ای نبوده، چون اصولا ۲۰ دقیقه زمانی نیست که تاخیر به حساب بیاید و هواپیماها گاهی بیش از این میزان در صف برخاست و یا فرود قرار می گیرند. دلیل این اخراج، هیچ ارتباطی با تاخیر ندارد. بلکه دلیلش تخطی از قوانین و جلوگیری از برخاست هواپیما به دلیلی غیر از موارد مرتبط با ایمنی و بد رفتاری آن مدیر با یکی از مهمانداران بوده است. همچنین، در هیچ خبرگزاری خارجی، برای این مطلب تیتری که نشان دهنده عذرخواهی به دلیل " تاخیر " باشد وجود ندارد. تنها خبرگزاریهای ایرانی دلیل این اخراج رو تاخیر ۲۰ دقیقه ای ذکر کرده اند. آن عذر خواهی به دلیل رفتار نادرست با مهماندار و انجام اقدامی غیر قانونی بوده است. البته اینکه در کشور میانگین تاخیرهای پروازها بیشتر از نرم جهانی است یک واقعیت است و این هم یک واقعیت است که در مواردی، تاخیرها به دلیل مسایل فنی نیست و ناشی از سوء مدیریت است. اما این خیلی دردناک است که فرهنگ عامه مردم و خبرگزاریها رویکردی دارند که نتیجه اش ایجاد ذهنیت نادرست است. به این صورت که الان مردم خیال می کنند در کره جنوبی، به دلیل تاخیر ۲۰ دقیقه ای یک مدیر اخراج می شود. اگر قرار باشد به خاطر تاخیر ۲۰ دقیقه ای استعفا کنند یا اخراج شوند، پس وقتی ارلاینهای اروپایی اعتصاب می کنند و هزاران نفر پروازشون رو از دست می دهند لابد باید خودکشی کنند خبر اصلی: http: / / www. bbc. com / news / world - asia - ۳۰۳۷۵۰۰۴ http: / / www. businessinsider. com / korean - air - executive - boots - flight - attendant - for - serving - macadamia - nuts - ۲۰۱۴-۱۲