بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

توقف تولید خودروساز ژاپنی در چین

تین نیوز | فوجی هوی اینداستریز تولید خودرو در چین که رشد تقاضا در آن با کندی روبرو شده را متوقف کرد.
 
 آکیرا مابوچی، نایب رییس این شرکت که مسئول پروژه چین است اظهار کرد فروش در چین برای تضمین سودآوری کافی نخواهد بود. وی گفت: سازنده خودروهای سوبارو حتی اگر دولت چین با فعالیت مشترک این شرکت با یک خودروساز چینی موافقت کند تولید محلی در این کشور را آغاز نخواهد کرد. این شرکت قصد دارد با شرکت چری اتوموبیل جوینت ونچری را برای تولید خودرو در چین تشکیل دهد.
 
فوجی هوی اینداستریز که سال گذشته خودروساز دارای بهترین عملکرد در ژاپن شناخته شد، علاقه کمتری به چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است نشان می‌دهد. فروش خودرو در این کشور سال گذشته 6.9 درصد در مقایسه با 14 درصد در سال 2013 رشد کرد. پیش بینی می‌شود اقتصاد چین امسال با کندترین روند مشاهده شده از سال 1990 تاکنون رشد کند.
 
ارزش سهام این خودروساز در معاملات بازار توکیو در سال گذشته 43 درصد افزایش یافت و ارزش سهامش از سال 2011 تاکنون بیش از 9 برابر شده است. سرمایه گذاران قیمت بالاتری را برای سهام این شرکت پیشنهاد می‌کنند زیرا برخلاف رقبای بزرگترش تولیدی در چین ندارد. تویوتا موتور، نیسان موتور و هوندا موتور پس از اختلاف ارضی میان ژاپن و چین که منجر به بایکوت محصولات ژاپنی از سوی مصرف کنندگان چینی شد با کاهش فروش در سال 2013 روبرو شدند.
 
یاسویوکی یوشیناگا، رییس فوجی هوی در مصاحبه ای در نوامبر گذشته اظهار کرده بود مهندسان سوبارو اکنون به افزایش تولید در کارخانه آمریکایی این شرکت متمرکز شده اند. چین همچنان گزینه ای برای ساخت یک کارخانه باقی می‌ماند با اینهمه این اتفاق پیش از پایان برنامه میان مدت این شرکت در سال 2020 روی نخواهد داد.
 
میزان فروش سوبارو در چین دو درصد در سال 2014 کاهش یافت و به 55 هزار دستگاه رسید. این خودروساز قصد دارد میزان فروش را 10 درصد در سال 2015 افزایش داده و به 60 هزار دستگاه برساند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، مقامات چینی از موافقت با پیشنهاد شراکت سوبارو با چری امتناع کرده اند زیرا تویوتا که در حال حاضر دو جوینت ونچر در چین دارد، با داشتن 16.5 درصد سهم بزرگترین سهامدار فوجی هوی است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.