بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

درگیری ایرلاین‌های آمریکایی و عربی در نشست هواپیمایی

درگیری ایرلاین‌های آمریکایی و عربی در نشست هواپیمایی

تین نیوز | مدیران ارشد ایرلاین‌های آمریکایی و رقیبان خاورمیانه‌ای آنها در یک کنفرانس مهم بر سر منصفانه بودن توافق‌های "آسمان‌های باز" اختلاف نظر پیدا کردند.
 
ایرلاین‌های آمریکایی همتایان خاورمیانه ای خود را متهم کردند به صورت غیرمنصفانه از یارانه‌های دولتی بهره مند می‌شوند. ائتلاف دلتا ایرلاینز، یونایتد کانتیننتال هولدینگز، امریکن ایرلاینز و اتحادیه‌های کارکنان آنها رقیبان خود در منطقه خلیج فارس را متهم کردند بیش از 40 میلیارد دلار یارانه‌های دولتی دریافت می‌کنند و این امر به آنها کمک کرده قیمت‌هایشان را کاهش داده و ایرلاین‌های آمریکایی را از بازارهای کلیدی دور کنند.
 
انتظار می‌رود مدیران هواپیمایی آمریکایی در کنفرانسی که تحت حمایت بنیاد اتاق بازرگانی آمریکا برگزار می‌شود، نگرانی‌هاشان را در این زمینه ابراز کنند.
 
در مقابل امارات ایرلاینز، قطر ایرویز و اتحاد ایرویز منکر دریافت یارانه‌های غیرمنصفانه شده و اعلام کردند ایرلاین‌های آمریکایی تا حدودی به دلیل کیفیت پایین‌تر خدماتشان، سهم بازار را از دست داده اند.
 
دلتا، یونایتد و امریکن از دولت اوباما خواستند به مسئله مذاکرات مجدد توافق‌های "آسمان‌های باز" با قطر و امارات متحده عربی رسیدگی کند.
 
دولت اوباما اعلام کرده است نگرانی‌های رقابتی ایرلاین‌های آمریکایی را جدی می‌گیرد اما نسبت به سیاست "آسمان‌های باز" که به مسافران، صنعت هواپیمایی و اقتصاد آمریکا کمک کرده، متعهد باقی مانده است.
 
بر اساس گزارش رویترز، ایرلاین‌های آمریکایی شکایت دارند که ایرلاین‌های منطقه خلیج فارس مسافران آنها را جذب کرده و مشاغل آمریکایی را در خطر از بین رفتن قرار می‌دهد اما مدیرعامل اتحاد می‌گوید شرکت او با خرید دریم لاینر 787 از بویینگ و رساندن 180 هزار مسافر در سال به سه ایرلاین آمریکایی، به ایالات متحده کمک کرده است.
 
کمیسیون اروپا هم هفته گذشته اعلام کرد زمانی که توافق هواپیمایی تجاری با منطقه خلیج فارس را پیشنهاد می‌کند، شکایت‌های فرانسوی و آلمانی در مورد یارانه‌های غیرمنصفانه را مورد توجه قرار خواهد داد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.