بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

درخواست افزایش ترانزیت کالا از ایران به ترکمنستان

رایزن بازرگانی و اقتصادی ایران در ترکمنستان گفت: کشور ترکمنستان با 120 کیلومتر و 4 معبر یکی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران است و این کشور بر تقویت بخش خصوصی تمرکز دارد.

درخواست افزایش ترانزیت کالا از ایران به ترکمنستان
تین نیوز

رحمت‌الله خرمالی صبح امروز در سمینار کاربردی آشنایی اصول تجارت با کشور ترکمنستان اظهار داشت: کشور ترکمنستان با 120 کیلومتر و چهار معبر یکی از همسایگان جمهوری اسلامی ایران است. ساختار ترکمنستان ابتدا متکی به نفت و گاز و سپس به کشاورزی است و این کشور بر تقویت بخش خصوصی تمرکز دارد.

به گزارش تسنیم، رایزن جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان با اشاره به اینکه چین شریک نخست تجاری با کشور ترکمنستان است، گفت: کشورهای متعددی در حال ورود به بازار ترکمنستان هستند که این امر بر نیاز به اطلاعات کامل در این زمینه تاکید دارد.

خرمالی گفت: کشور ترکمنستان نزدیک به سه هزار کیلومتر ارتباط ریلی دارد و این کشور تقویت ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی را مدنظر قرار داده است.

رمضانعلی بهرامی، رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان هم در این نشست ضمن اشاره به شناسایی 400 گونه دارویی در گلستان، اظهار کرد: این ظرفیت در استان گلستان وجود دارد که به قطب دارویی تبدیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گرگان اظهار داشت: تحریم‌های تحمیل‌شده بر کشور و عدم استفاده از ماشین‌آلات با کیفیت سبب شده رقابت کمی سخت شود و درصد قابل توجهی از واحدهای تولیدی استان به ماشین‌آلات جدید نیاز دارند. افزایش ارتباطات سبب رویدادهای خوبی در حوزه صنعت خواهد شد‌.

منبع: خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.