بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

پیشگیری از قاچاق با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت گمرک

راه‌اندازی سامانه جامع تجارت گمرک سبب پیشگیری از قاچاق می‌شود.

 پیشگیری از قاچاق با راه‌اندازی سامانه جامع تجارت گمرک
تین نیوز

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی در زمینه راه‌اندازی و نحوه فعالیت سامانه جامع تجارت گمرک گفت: با راه‌اندازی این سامانه، اقدامات موثری در پیشگیری از قاچاق صورت می‌گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، مرتضی حاتمی با اشاره به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: براساس ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ثبت شناسه کالاهای وارداتی الزامی است.

وی تصریح کرد: در این راستا خوداظهاری بازرگانان در ثبت شناسه کالاهای وارداتی کافی نیست و براساس ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ترخیص کالاهای وارداتی منوط به ارائه گواهی دریافت شناسه کالا و شناسه رهگیری بوده و در صورتی که کالایی پس از خروج از گمرک فاقد شناسه کالا و شناسه رهگیری باشد به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.

‎ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: باید هماهنگی بین‌دستگاهی در راستای اجرای دقیق مواد قانونی انجام شود.

وی در زمینه نحوه فعالیت با کارت‌های بازرگانی گفت: براساس قانون، وزارت صمت موظف است با همکاری اتاق بازرگانی و اتاق تعاون نسبت به صدور کارت‌های بازرگانی و نظارت و اعتبارسنجی آن در سامانه‌ای که به این منظور طراحی شده است مورد بررسی قرار دهند و در صورت تخلف، برخوردهای قانونی لازم با متخلفان انجام گیرد.

حاتمی افزود: یکی از برنامه‌های این معاونت، پیگیری اجرای تبصره یک ماده 4 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و خوشبختانه در این زمینه اقدامات موثری صورت گرفته و تعداد 200 مورد کارت بازرگانی که مرتکب تخلف شده بودند باطل و یا به حالت تعلیق درآمدند.

وی در زمینه راه‌اندازی و نحوه فعالیت سامانه جامع تجارت گمرک اظهار کرد: با راه‌اندازی این سامانه، اقدامات موثری در پیشگیری از قاچاق صورت پذیرفته و در این زمینه، هماهنگی این سامانه با سامانه جامع انبارها بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری فارس
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.