بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

تکمیل شاهراه حیاتی کریدور شمال جنوب در اولویت دولت قرار بگیرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید تمام اهتمام خود را برای تکمیل شاهراه حیاتی کریدور شمال به جنوب به کار بگیرد، گفت: تاخیر در تکمیل مسیرهای ترانزیتی موجب می شود کشورها برای حمل و نقل مسیرهای دیگری را جایگزین کرده و رقبای ما در منطقه، سهم ترانزیتی کشورمان را بربایند.

تکمیل شاهراه حیاتی کریدور شمال جنوب در اولویت دولت قرار بگیرد
تین نیوز |

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه دولت باید تمام اهتمام خود را برای تکمیل شاهراه حیاتی کریدور شمال به جنوب به کار بگیرد، گفت: تاخیر در تکمیل مسیرهای ترانزیتی موجب می شود کشورها برای حمل و نقل مسیرهای دیگری را جایگزین کرده و رقبای ما در منطقه، سهم ترانزیتی کشورمان را بربایند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت،  احمد جباری در رابطه با ضرورت توجه به ترانزیت کالا و تکمیل کریدورها گفـت: حمل و نقل و ترانزیت کالا از جنبه های مختلفی نظیر اقتصادی، سیاسی و امنیتی حائز اهمیت بوده و موجب افزایش هم بستگی میان کشورها می شود، بی تردید رونق ترانزیت و افزایش همبستگی کشورها، موجب بهبود امنیت منطقه و کاهش ضریب تاثیرگذاری تحریم ها می شود از طرفی توسعه روابط کشورهای همجوار نیز به دلیل ایجاد منافع مشترک به صلح و ثبات بیشتر منتهی می شود.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک و پارسیان در مجلس با بیان اینکه ایران با وجود موقعیت راهبردی منحصر به فرد، ظرفیت قابل توجه ای از ترانزیت کالا را با استفاده از توسعه زیرساخت های ریلی جاده ه­ای می تواند به خود اختصاص داده و دروازه ورود کالا به 15 کشور باشد، بیان کرد: در حال حاضر بسیاری از کارشناسان معتقدند قدرت اقتصادی جهان از غرب به سمت شرق، چین و هند در حال انتقال است لذا تکمیل کریدور شمال به جنوب مسیر حمل ونقل بین المللی روسیه و هند را به میزان قابل توجهی کوتاه تر می کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: لذا با توجه به اهمیت این کریدور، دولت باید تمام اهتمام خود را برای تکمیل این شاهراه حیاتی به کار بگیرد، تاخیر در تکمیل مسیرهای ترانزیتی موجب می شود کشورها برای حمل و نقل مسیرهای دیگری را جایگزین کرده و رقبای ما در منطقه، سهم ترانزیتی کشورمان را بربایند.   

وی، با بیان اینکه عبور کالا از مسیر ترانزیتی کریدور شمال جنوب هزینه حمل و نقل کالا را تا 40 درصد کاهش می دهد ، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت های داخلی مزیت نسبی در جهت حمل و نقل کالا ایجاد کرده و کالا را از ایران به صرفه کنیم زیرا بی بهره بودن از صرفه اقتصادی در مسیر عبوری از کشور ما بسیاری از کالاها را به مسیرهای مجاور هدایت می کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه توسعه مسیرهای ترانزیت کالا و برقراری ارتباط تجاری با کشورهای همسایه و رسیدن به هدف گذاری ترانزیت 20 میلیون تن کالا به مولفه های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری نیازمند است، ادامه داد: در حوزه سخت افزاری ضمن تکمیل جاده ها، آزادراه ها و شبکه ریلی کشور باید تجهیزات بارگیری و ترخیص کالا ها نیز ارتقا پیدا کرده تا سرعت عبور و مرور افزایش پیداکند به لحاظ نرم افزاری نیز دستگاه دیپلماسی باید برای تسهیل و روان سازی ترانزیت کالا و حمل نقل بین المللی فعال تر عمل کرده و به بخش خصوصی نیز در این حوزه کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.