نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از نصب ۴۳۰ مترمربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته، تا فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران از نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی و نوسازی ۱۸۰ مترمربع دیوار صوتی طی یک سال گذشته، تا فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، شهریار افندی زاده با اشاره به اینکه طراحی و نصب ۴۳۰ متر مربع دیوار صوتی در بزرگراه شهید خرازی و ایستگاه متین در سال ۱۴۰۲ انجام شد، گفت: سال گذشته، ۱۸۰ متر مربع دیوار صوتی نیز در بزرگراه های شهید حکیم و فضل الله نوری نوسازی شده است.
افندی زاده افزود: در پی ابراز نارضایتی برخی از ساکنین مجاور ایستگاه سی.ان. جی متین، واقع در محله زمزم تهران و خیابان مجتبی متین، با همکاری دانشگاه تهران، مطالعات و امکان سنجی های لازم انجام گرفت و در نهایت با طراحی و نصب ۹۰ مترمربع دیوار صوتی به ابعاد ۶.۳۰ در ۱۴.۳۰، آلودگی ایستگاه یادشده به نحو قابل ملاحظه ای کاهش یافت.
وی با بیان اینکه با طراحی و نصب ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در ضلع جنوبی ایستگاه سی.ان.جی متین، ۲۰ دسی بل از آلودگی صوتی ساختمان های همجوار کاهش یافته است، گفت: تاکنون به منظور کاهش آلودگی صدا و پیامدهای ناشی از آن برای شهروندان، ۱۲ کیلومتر دیوار صوتی در مناطق مختلف بویژه بزرگراه های پایتخت نصب شده است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، یادآور شد: دیوارهای صوتی، سازه های محکم و مقاومی هستند که میزان صدا را با ایجاد مانعی بین گیرنده صوت و منبع تولیدکننده آن کاهش می دهند.
افندی زاده همچنین خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته دیوارهایی در مناطق مورد نیاز نصب شده که این موانع صوتی باید با استانداردهای جدید و شرایط امروز به روزرسانی شود و به همین دلیل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با برنامه ریزی انجام شده ضمن نگهداری به نوسازی آنها نیز پرداخته تا شاهد کاهش بیشتر آلودگی های ناشی از سر و صدای زیاد در معابر پرتردد به خصوص بزرگراه ها باشیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه مناطق مسکونی، آموزشی و بیمارستانی واقع در حاشیه بزرگراه های تهران همواره از سر و صدای زیاد برخوردار است، گفت: نصب عایق های صوتی برای بزرگراه های شهر تهران از سال های گذشته با توجه به طراحی و عوامل متعددی از جمله شکل، جنس، ارتفاع، طول، محل نصب و... در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران قرار گرفته است.
افندی زاده در ادامه یکی از چالش ها و مشکلات اصلی دیوارهای صوتی بزرگراه ها را سرقت آنها بیان کرد و گفت: بخشی از دیوارهای صوتی هم به علت تصادفات و برخورد خودرو ها از بین می روند.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با اشاره به تغییر در طراحی دیوارهای صوتی برای جلوگیری از سرقت اظهار کرد: در حال حاضر در طراحی این دیوارها تغییراتی ایجاد کرده و از موادی استفاده می شود که برای سرقت جذابیت نداشته و نوع اتصال این اقلام به همدیگر نیز به گونه ای انتخاب شده که در برابر سرقت مقاوم باشند.