بازدید سایت : ۳۱۴۹۴

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ماده ۱۸۰ ملی به حوزه راه کردستان در سال جاری

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ماده ۱۸۰ ملی به حوزه راه کردستان در سال جاری

تین‌نیوز| ‌رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: در سال جاری نیز فقط از اعتبارات ماده 180 ملی سهم استان بیش از حدود 1000 میلیارد ریال معادل 76 درصد آن به حوزه راه اختصاص داده شده است.

بهرام نصراللهی زاده در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان برنامه و بودجه استان با هیئت اعزامی از سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به اینکه رسالت اصلی سازمان راهبری توسعه می‌باشد، گفت: این سازمان شان برنامه ریزی و تدوین برنامه توسعه استان را بر توزیع بودجه و اعتبار مقدم می‌داند و مبادله موافقت نامه طرح و پروژه فقط یکی از سیاست‌های کاری این سازمان است.

نصراللهی زاده با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات نظام برنامه ریزی و تدبیر نبود نگرش فرابخشی است، گفت: ما این برنامه محوری را از شورای برنامه ریزی و توسعه استان شروع کرده‌ایم و همین امر موجب برنامه محوری در بسیاری از حوزه‌ها شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان تصریح کرد: در جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه به تفکیک موضوعات مهم و اساسی استان مورد بررسی و تحلیل و ارزیابی قرار می‌گیرد و بر این اساس سیاست‌ها و چشم اندازهای بلند مدت در کنار برنامه‌های کوتاه مدت و عملیاتی تدوین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حوزه‌های مختلف از جمله آب، راه، آموزش، بهداشت، فرهنگ و ... مورد ارزیابی شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفته است، گفت: در حال تدوین شناسنامه توسعه جداگانه برای هر یک از شهرستان‌های استان هستیم و ظرفیت‌های متفاوت را به تفکیک در نظر خواهیم گرفت.

نصراللهی زاده با تاکید بر اینکه توسعه در پشت درهای بسته اتفاق نمی‌افتد، گفت: سازمان برنامه و بودجه در دوره جدید و با اتخاذ رویکرد توسعه محوری، تسهیل گر امر توسعه است و مشکل دستگاه‌های مختلف را مشکل خود و مشکل استان می‌داند.

توسعه به هدف اصلی همه بخش‌های مختلف استان بدل شده است
رییس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان افزود: شعار ما ایجاد گفتمان توسعه در استان کردستان است و خوشبختانه این موضوع به هدف اصلی همه بخش‌های مختلف استان بدل شده است.

وی تصریح کرد: همه کنش گران توسعه از جمله مردم، دستگاه‌های نظامی، امنیتی، نظارتی، حاکمیتی و اجرایی توسعه را بعنوان دغدغه اصلی امروز استان قبول دارند و برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

نصراللهی زاده خاطر‌نشان کرد: بخشی از تلاش‌های ما بر نهادسازی برای توسعه متمرکز است و به همین خاطر تلاش خواهیم کرد از کنشگران موفق در حوزه توسعه حمایت و تقدیر کنیم.

نصراللهی زاده گفت: در سال 94 حدود 29 درصد اعتبارات استان به حوزه آب و 25 درصد به حوزه راه اختصاص داده شد و این تصمیم در واقع حاصل برنامه محوری در موضوعات مهم و زیربنایی استان بوده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز فقط از اعتبارات ماده 180 ملی سهم استان بیش از حدود 1000 میلیارد ریال معادل 76 درصد آن به حوزه راه اختصاص داده شده است زیرا ما بر این باوریم که راه توسعه کردستان از توسعه راه‌های استان می‌گذرد و کردستان بدون داشتن راه‌های توسعه یافته بر غلطک آبادانی نمی افتد.

برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با توسعه
وی افزود: روند برگزاری کلاس‌های آموزشی کلیشه‌ای در مرکز آموزش و پژوهش سازمان برنامه و بودجه استان کردستان پایان پذیرفته و دوره‌های آموزشی روز و اغلب موضوعات مرتبط با امر توسعه جای دوره‌های کلیشه‌ای و غیر کاربردی را گرفته است.

نصراللهی زاده با اشاره به حوزه نظام فنی و اجرایی سازمان گفت: در نگاه سازمان برنامه و بودجه استان کردستان کارفرما و پیمانکار با هم برابرند و ما خود را نه رقیب و مانع پیمانکاران بلکه خود را تسهیلگر امور و حامی پیمانکاران و شرکت‌ها می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست اصلی دیگر ما در سال جاری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری است، بنابراین در صدد احیا و به فعلیت رساندن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان در همه حوزه‌ها هستیم و با تدوین طرح و برنامه بدنبال کاهش بیکاری، افزایش اشتغال، افزایش تولید و رشد اقتصادی در استان هستیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.