◄ فعالیت اسنپ در حملونقل برونشهری غیرقانونی است
داوود کشاورزیان در مراسم معارفه «شبکه سیر همنام» به یکپارچهسازی مدیریت حملونقل کشور اشاره کرد و آن را یکی از اهداف مهم سازمان راهداری و حملونقل جادهای دانست و گفت: برندسازی در شبکه حملونقل با دو عامل سرمایه و مدیریت قابل اجرا است. سرمایهگذاران با اعتماد به صنعت حملونقل میتوانند در توسعه آن نقش موثری داشته باشند.
داوود کشاورزیان در مراسم هماندیشی اجرای طرح «شبکه سیر همنام» به یکپارچهسازی مدیریت حملونقل کشور اشاره کرد و آن را یکی از اهداف مهم سازمان راهداری و حملونقل جادهای دانست و گفت: برندسازی در شبکه حملونقل با دو عامل سرمایه و مدیریت قابل اجرا است. سرمایهگذاران با اعتماد به صنعت حملونقل میتوانند در توسعه آن نقش موثری داشته باشند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: شبکه سیر همنام یعنی تقویت مدیریت در بخش حملونقل که این طرح با هدف افزایش ایمنی، ارتقای کیفیت و ارزیابی خدمات در حال اجرا است. در حال حاضر 2 هزار شرکت مسافربری ثبت شده داریم که 1600 شرکت با اتوبوس به جابهجایی مسافر در جادههای کشور میپردازند. در این طرح چند شرکت صاحبنام معرفی میشوند و شرکتهای دیگر با امضای تفاهمنامه با این شرکتها میتوانند فعالیت خود و نمایندگیهایشان را در اقصی نقاط کشور داشته باشند.
وی در ادمه افزود: یکی از اهداف شبکه سیر همنام افزایش خدمات و ارایه خدمات اینترنتی است. البته باید تاکید کرد که ماهیت حملونقل درونشهری با برونشهری متفاوت است و ممکن است فعالیت استارتاپها و اپلیکشینهایی که در حوزه حملونقل درونشهری فعالیت میکنند بسیار خوب باشد اما در حوزه برونشهری به جذب سهم حملونقل میپردازند که این اصلا به نفع صنعت حملونقل کشور نیست و مغایر با مصالح ملی است.
کشاورزیان گفت: خودروهایی که میخواهند در حملونقل برونشهری فعالیت کنند حتما باید پلاک «ع» داشته باشند و از سازمان راهداری و حملونقل جادهای دارای مجوز باشند و برای حمل مسافر صورت وضعیت ارائه دهند تا به لحاظ بیمهای هم برای سرنشینانشان مشکل بهوجود نیاید. بنابراین فعالیت اسنپ در حملونقل برونشهری غیرقانونی است و به مدیران آن اخطار داده شده است.
رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای در راستای اجرای شبکه سیر همنام تاکید کرد: در اجرای این طرح سه حکم لازمالاجراست.اول یکپارچه شدن بغلنویسی اتوبوسهاست، دوم ارایه برنامه کاری مدون به رانندگان و سروسامان دادن به آنها و سوم گزینش رانندگان با معیارهای استاندارد اخلاقی و رفتاری است.
به گفته داوود کشاورزیان رعایت این موارد در افزایش خدمات و رقابت شرکتها موثر خواهد بود.