بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ نانو ذرات امکان آسفالت جاده‌ها در شرایط مختلف را فراهم کردند

محقق دانشگاه سمنان از موفقیت طرح به‌کارگیری دو نوع نانوذره به‌منظور افزایش کیفیت و عمر آسفالت و کاهش ضخامت آسفالت روسازی خبر داد و این طرح را در راستای به‌کارگیری آسفالت‌های مختلف با شرایط مختلف توصیف کرد.

نانو ذرات امکان آسفالت جاده‌ها در شرایط مختلف را فراهم کردند
تین نیوز

محقق دانشگاه سمنان از موفقیت  طرح به‌کارگیری دو نوع نانوذره به‌منظور افزایش کیفیت و عمر آسفالت و  کاهش  ضخامت آسفالت روسازی خبر داد و این طرح را در راستای به‌کارگیری آسفالت‌های مختلف با شرایط مختلف توصیف کرد.

مصطفی صادق‌نژاد  درباره این طرح گفت: به‌منظور بهینه‌سازی خواص آسفالت از دو نوع نانوذره اکسید سیلیس و اکسید تیتانیم استفاده شد. درنتیجه این طرح امکان کاهش ضخامت آسفالت موردنیاز برای روسازی فراهم شد.

او ادامه داد: ترکیب آسفالت حاوی نانو ذرات عمر بیشتری نسبت به آسفالت‌های معمولی از خود بروز می‌دهند، بنابراین فواصل دوره‌های تعمیر و بازسازی آن‌ها نیز طولانی‌تر خواهد بود.

مصطفی صادق‌نژاد درباره عمر آسفالت‌ها گفت: آسفالت‌های متداول مورداستفاده در داخل کشور برای تمامی راه‌ها قابلیت استفاده ندارند و مسیرهای مهم که ترافیک بیشتری دارند و مسیرهایی که در مناطق با آب‌وهوای خیلی گرم و خیلی سرد قرار می‌گیرند نیاز به آسفالت‌هایی با مقاومت بالاتری دارند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.