بازدید سایت : ۱۳۰۸۰۴

تملک اراضی در پروژه‌ی بزرگراه همت مشکل‌ساز شده است

|

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه تملک اراضی در پروژه‌ی بزرگراه همت مشکل‌ساز شده است، گفت: توسعه‌ی شهرسازی باید همه جانبه باشد.
 
«حیدر نوروزی» با بیان اینکه پروژه‌ی همت پروژه‌ای ملی است و اجرای برنامه‌ریزی شده و بموقع آن، حساسیت‌های ویژه ای دارد، اظهار کرد: هم‌اکنون قطعه‌ی نخست این پروژه اجرایی شده و قطعه‌ی دوم و سوم آن در دست اجراست.
 
وی افزود: تملک اراضی و وجود معارضان عواملی هستند که اجرای این پروژه را با دشواری‌های خاصی مواجه و روند تکمیل این پروژه را کند کرده‌اند و حضور کارشناس و قیمت‌گذاری اراضی شخصی محدوده‌ی این پروژه کار زمانبری است که با اعتراض مالکان نسبت به قیمت کارشناسی شده بیشتر زمانبر می‌شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز خاطرنشان کرد: بدون شک با همکاری بیشتر صاحبان اراضی این محدوده و تزریق بودجه برای تملک اراضی این پروژه‌ی ملی با سرعت بیشتری اجرا می‌شود.
 
نوروزی با اشاره به رشد سریع شهرسازی در استان البرز طی چند سال گذشته گفت: متأسفانه توسعه‌ی زیرساخت‌های شهری در استان البرز همگام با توسعه‌ی شهرسازی پیش نرفته و در این بخش عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد.
 
به‌گفته‌ی وی، شهرسازی باید براساس نیازهای به روز شهروندان و شهروندمحور باشد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ادامه داد: شتاب در روند شهرسازی بدون ایجاد امکانات شهری از جمله احداث فضای سبز، فضای آموزشی، ایجاد امکانات بهداشتی و درمانی، فضای ورزشی و ... اقدامی غیرکارشناسی است که در سال‌های آتی مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کند.
 
نوروزی افزود: طرح‌های شهرسازی باید پیش از اجرا در کارگروه‌های ویژه بررسی و پس از تصویب تأمین اعتبار و لازم‌الاجرا شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: توسعه و رشد همه جانبه شهرسازی تنها از عهده‌ی یک دستگاه و ارگان خاصی برنمی‌آید و در این خصوص همه‌ی دستگاه‌ها متناسب با حوزه‌ای که دارند باید وارد عمل شوند و با تعامل سازنده زمینه‌ی ایجاد شهری در خور شأن شهروندان البرزی ایجاد کنند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز به وجود 700 هکتار بافت فرسوده در استان البرز اشاره و اظهار کرد: اگر امروز برای بهسازی و در مواقعی تخریب و نوسازی این بافت‌های فرسوده راه حل‌های عملی نداشته باشیم در آینده در این حوزه با مشکل مواجه می‌شویم.
 
نوروزی گفت: وجود بافت‌های فرسوده در استان در زمان وقوع حوادث طبیعی می‌تواند بحران‌ساز شود و خسارت‌های مالی و جانی زیادی را به بدنه‌ی استان وارد کند.
 
وی یادآور شد: ارائه‌ی تسهیلات بانکی مناسب و کم‌بهره به ساکنان بافت‌های فرسوده استان و اجرای طرح‌های تشویقی برای کسانی که در خصوص بهسازی منزل مسکونی خود اقدام می‌کنند می‌تواند در کاهش میزان بافت‌های فرسوده‌ی استان موثر باشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.