◄ نظر یک فعال حملونقلی درباره هوشمند سازی تردد در بندر شهید رجایی
یک فعال حمل و نقل جاده ای معتقد است که طرح هوشمند سازی تردد کامیون ها بندر شهید رجایی، رضایت رانندگان را به دنبال داشته است.
یک فعال حمل و نقل جاده ای معتقد است که طرح هوشمندسازی تردد کامیونها در بندر شهید رجایی، رضایت رانندگان را به دنبال داشته است.
به گزارش تیننیوز، گام نخست طرح الکترونیکی کردن روند ورود کامیونها به بندر شهید رجایی با هدف هوشمندسازی این بندر از تاریخ ۲۰ آذرماه جاری اجرایی شده است.
کوروش فلاحی فعال حوزه حمل و نقل جاده ای در گفتوگو با خبرنگار تین نیوز گفت: تا قبل ازاجرای طرح الکترونیکی کردن روند ورود کامیون به بندر شهید رجایی نوبت ها رعایت نمی شد و منجر به ضایع شدن حقوق بعضی از رانندگان میشد.
وی افزود: تعداد زیادی از کامیون های حمل کالای بین شهری بدون توجه به نوبت و صف با در دست داشتن حواله از شرکت های حمل و نقلی در زمان کمی بارگیری میکردند. این در حالی است که این رانندگان حقوق رانندگان دیگر را ضایع می کردند.
این فعال در خصوص نحوه اجرایی این طرح گفت: با اجرا شدن طرح الکترونیکی کردن روند ورود کامیون به بندر شهید رجایی این رانندگان و شرکتهای حمل و نقلی دیگر نتوانستند بدون دریافت نوبت بارگیری کنند. این منجر شد که هر کس در نوبت خود بارگیری کالا را انجام دهد.
وی افزود: اگر این طرح به همین نحو ادامه داشته باشد می تواند در بنادر دیگر نیز اجرایی شود تا حقوق رانندگان تضییع نشود.
به گزارش تین نیوز، بنابر تجزیه و تحلیلهای آماری انجام شده در حال حاضر روزانه بیش از ۴ هزار دستگاه کامیون حمل بار وارد این بندر شده و یا از آن خارج میشود که بخش عمدهای از این آمار مربوط به جابجایی کالاهای وارداتی، ترانزیتی و کالاهای اساسی است.