بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ معضلات کامیون‌های یخچالدار خراسان رضوی در حمل کالای فاسد شدنی

اخیرا انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون های یخچالدار استان خراسان رضوی در نامه ای به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تقاضای تعیین و تکلیف و رفع معضلات حقوقی ناشی از ارسال نیم یدک های حامل کالای فاسد شدنی پس از انفصال از کشنده و ارسال به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشته اند.

معضلات کامیون‌های یخچالدار خراسان رضوی در حمل کالای فاسد شدنی
تین نیوز |

اخیرا انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون های یخچالدار استان خراسان رضوی در نامه ای به رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تقاضای تعیین و تکلیف و رفع معضلات حقوقی ناشی از ارسال نیم یدک های حامل کالای فاسد شدنی پس از انفصال از کشنده و ارسال به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشته اند.

به گزارش تین نیوز، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون های یخچالدار استان خراسان رضوی در این نامه توضیح داده است: «در حال حاضر به دلیل شرایط جدید منطقه و نیر تعیین ضوابط و پروتکل های الزام آور، حمل کالا به کشورهای حاشیه خلج فارس از جمله امارات، عمان و قطر به وسیله نیمه یدک های یخچالدار ایرانی انجام می‌گیرد که این نیمه یدک ها یخچالدار حاوی میوه و تربار در بنادر و اسکله های خروجی کشور از کشنده منفصل شده و به وسیله نمایندگان صاحب کالا جهت حمل با لندی گراف به کشتی رانی تحویل داده می‌شود.»

در ادامه عنوان شده است: «با توجه به اینکه کشورهای فوق برخی عضو کمیسیون اس ام ار نبوده و از طرفی برای نیمه یدک های حامل بار نیز سند حمل جاده ای صادر نمی‌شود، ارسال کالا بدین شکل مشکلات عدیده ای را برای رانندگان و کامیون داران از جمله عدم قرارداد حمل، تاخیر در بازگرداندن نیمه یدک های تخلیه شده، بکارگیری نیمه یدک پس از کارگیری در مقصد برای مدت طولانی مشکلات جدی را به وجود آورده است.»

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده است: «عملات حمل کالاهای فاسد پذیر از مبادی مختلف کشور برای مقاصد این کشورهای که با صدرو بارنامه حمل کالای جاده ای به مقصد کمرگ خروجی مربوطه در بنادر جنوبی صورت می پذیرد، علیرغم اعزام نیمه یدک منفصله، خاتمه پایان کار تلقی نمی شود.»

در ادامه این موضوع توضیح داده شده است:« از طرفی سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی که به نحوی از انحاء با صادرات کالا مرتبط هستند، طبق ضوابط در صدور گواهینامه و اسناد صادره، مشخصات و پلاک خودروهایی که عملیات حمل به وسیله آنها در گمرکات خروجی خاتمه یافته است را درج می‌کنند که این امر در طرح دعاوی و اختلافات صاحبان کالا و کامیونداران در محاکم قضایی مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده است.»

photo_۲۰۲۰-۰۷-۱۱_۰۰-۳۵-۴۵

22

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین پاسخ

    ممنون از انعکاس مشکلات صنفی بخش حمل ونقل کالای جاده ای در رسانه محترم (تین نیوز) .
    به هرحال تا امروز ۹/۹/ ۹۹ هنوز هیچ اقدامی درخصوص تعیین تکلیف معضل ارسال میوه و تره بار به کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت نگرفته است .

  • محسن متقین پاسخ

    ☝️☝️☝️
    از سازمان راهداری وحمل ونقل کشور که نامه و مکاتبات تشکلات صنفی مبنی بر طرح مشکلات ومعضلات را پیگیری نمی نماید وان را بایگانی میکند بدینوسیله کمال سپاسگذاری را داریم .

    نامه انجمن صنفی کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی که طی شماره ۹۸۲۲۰ در دبیرخانه سازمان ثبت شده است وطی شماره کد رهگیری ۱۲۹۵۸۶۵۹۲۷ قابل رصد است بدون هیچ نتیجه ای بایگانی شده است .