۴ بانده شدن جادهها تنها راه کاهش تصادفات در چهارمحال و بختیاری است

تین نیوز | مدیر ساخت و توسعه راههای ادارهکل راه و شهرسازی گفت: با توجه به آمار بالای تصادفات جادهای در این استان چهاربانده شدن جادهها تنها راه کاهش تصادفات رخبهرخ است.
حسینعلی مقصودی اظهار کرد: توسعهنیافتگی و عدم چهاربانده شدن جادههای استان چهارمحال و بختیاری مهمترین دلیل بروز تصادفات پیدرپی در این استان است.
وی افزود: افزود: با توجه به وجود چند هزار کیلومتر راه ارتباطی در این استان میزان چهاربانده بودن این راهها بسیار پایین بوده و این در حالی است که حجم ترافیک در محورهای ارتباطی این استان به دلیل قرار گرفتن در کمربند ترانزیتی شمال به جنوب کشور بسیار بالا است.
مقصودی بیان داشت: در حال حاضر 200 کیلومتر راههای این استان مصوبه چهاربانده شدن را دریافت کردهاند که از این میزان 50 کیلومتر آن تا پایان سال جاری 48 کیلومتر آن در نیمه نخست سال آینده به بهرهبرداری میرسد.
مدیر ساخت و توسعه راههای ادارهکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: این میزان راهی که در اولویت ما برای چهاربانده شدن قرار دارند از بار ترافیکی سنگینی برخوردار هستند که با چهاربانده شدن، مشکل آنها برطرف میشود که در حال حاضر با مشکل مالی نیز مواجه هستند.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار تصادفات جادهای در استان چهارمحال و بختیاری بسیار بالا است ما باید به سمت چهاربانده کردن خطوط ارتباطی این استان حرکت کنیم تا تصادفات رخبهرخ نداشته باشیم.
این مسئول بیان داشت: برای چهاربانده کردن محور شهرکرد به بروجن باید کل اراضی موجود در این مسیر که متعلق به مردم است را تملک کنیم که این امر نیازمند منابع اعتباری بسیار زیادی است.
وی ادامه داد: تنها برای تملک اراضی مردم که در این مسیر واقع هستند نیازمند 25 میلیارد ریال اعتبار هستیم که امیدوارم در این زمینه بتوانیم اعتبارات بیشتری را جذب کنیم تا بتوانیم با چهاربانده کردن خطوط ارتباطی این استان از آمار تصادفات جادهای و تصادفات رخبهرخ بکاهیم.
مدیر ساخت و توسعه راههای ادارهکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر در محورهای لردگان، بروجن و خوزستان کارگاهها فعال هستند و کار به صورت شبانهروزی در حال انجام است.