بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه؛

۶۲۵ نفر در کولاک شب گذشته گیر کردند

مهریاری گفت: دیشب برخی از خودرو‌ها به دلیل نداشتن تجهیزات کامل در راه ماندند که توسط نیرو‌های راهداری اسکان داده شدند.

۶۲۵ نفر در کولاک شب گذشته گیر کردند
تین نیوز
مهریاری گفت: دیشب برخی از خودرو‌ها به دلیل نداشتن تجهیزات کامل در راه ماندند که توسط نیرو‌های راهداری اسکان داده شدند.

به گزارش تین نیوز، مهریاری سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه با بیان اینکه بارش‌ها در بسیاری از محور‌ها در چند روز گذشته شدت یافته است، گفت: در برخی از محور‌ها اگر بخواهیم امدادگران و راهداران پاکسازی را انجام دهند ممکن است ایمنی کاربران در معرض خطر  قرار بگیرد، بنابراین در ساعات محدودی در محور‌های شریانی برای حفظ ایمنی کاربران و رانندگان راه را به صورت موقت می‌بندیم.

او ادامه داد: در محور‌های فرعی روستایی غیر شریانی با توجه به محدودیت امکاناتی که وجود دارد، برای امدادرسانی نیاز به زمان بیشتری است بنابراین در محور‌هایی که در آن‌ها بارش برف زیاد و تردد کم است اقدام به انسداد می‌کنیم.

سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه با بیان اینکه از ۳۷ محور که راه‌های روستایی مهم بودند، ۱۲ محور را بازگشایی کردیم و گفت: پاکسازی سایر محور‌ها هم در حال اقدام است.

مهریاری تاکید کرد: برای بازگشایی تلاش می‌شود به صورت مقطعی و به ترتیب اولویت راه‌ها، اقدام به پاکسازی و بازگشایی می‌کنیم.

او تاکید کرد: تردد روان جزو اولویت اصلی ما است و متناسب با شدت بارش‌ها، به صورت موقت انسداد‌هایی داریم، اما در راه‌های شریانی انسدادی نداریم.

سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه با بیان اینکه انسداد طولانی مدت در راه‌های اصلی نداشتیم، گفت: ۵ محور غیر شریانی مسدود است، با توجه به آنکه در این محور‌ها ترافیک زیادی نداریم و تردد در آن‌ها کم است از جمله محور ششمک به دیزین و  اسالم به خلخال که جزو محورهای غیر شریانی هستند، بنابراین در اولویت دوم قرار دارند و هم اکنون هم با توجه به کم شدن شدت بارش‌ها بازگشایی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مهریاری اظهار کرد: با توجه به اینکه ادامه بارش‌ها شدیدتر است و بعد از ظهر امروز شاهد شدت بارش‌ها در محور‌های شمالی؛ شمال غرب و استان‌های شمال فارس، مازندران، گیلان و شمال فارس و مرکزی خواهیم بود انتظار می‌رود رانندگان به توصیه‌های ایمنی راه‌ها توجه کنند و با دریافت اطلاعات کامل از سامانه ۱۴۱ در جاده‌ها حاضر شوند و از امکانات کامل مانند زنجیر چرخ استفاده کنند.

سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه تصریح کرد: به رانندگان توصیه می‌شود حتما از هشدار‌های هواشناسی و اخبار در این رابطه در روز‌های برفی استفاده کنند و به هشدار‌های ارائه شده در خبرها توسط هواشناسی توجه کنند.

او با تاکید بر اینکه رانندگان از سفر‌های غیر ضرور در این روز‌ها بپرهیزند، افزود: به رانندگان وسایل سنگین و کامیون‌ها توصیه می‌شود از تردد در محور‌های کوهستانی اجتناب کنند و در صورت تردد حتما با تجهیزات کافی از جمله زنجیر چرخ حاضر شوند.

مهریاری بیان کرد: در صورت مشاهده شدت بارش‌ها در یک مسیر امن توقف کنند چرا که کندی حرکت این ناوگان باعث انسداد محور‌ها و افزایش ترافیک در این محور‌ها می‌شود.

سرپرست دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه اضافه کرد: بسیاری از تردد‌های کند ناوگان سنگین در محور‌های برف گیر باعث کند شدن سرعت بازگشایی و پاکسازی محور‌ها توسط راهداران می‌شود.

او با بیان اینکه در سه روز آینده بارش اصلی ما از امشب شروع و فردا در استان‌های شمالیو  به ویژه در زنجان، اردبیل، خراسان رضوی، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و غربی و تهران، البرز، همدان، لرستان و کرمانشاه خواهید بود، تصریح کرد: ما آماده باش را پیش از این داده بودیم و دستگاه‌های مجهز برف روبی و شن و نمک پاشی در محل‌های مورد نظر انجام گرفته و آماده باش کامل نیرو‌های ما حاکی از آن است که نیرو‌های ما در آماده باش کامل هستند.

او تصریح کرد: تردد ایمن راه‌ها جزو اولویت ما است و هم اکنون ۱ یک هزار و  ۵۵ باب راهدارخانه به صورت ثابت و سیار جهت استقرار راهداران و تجهیزات راهداری در راه‌های کشور ایجاد شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیرو‌های آموزش دیده و آماده باش شامل ۱۲ هزار نفر پرسنل راهدار در جاده‌های کشور هستند، گفت: روز گذشته برخی از رانندگان متاسفانه وسایل نقیله مجهز همراه خود را نداشتند و در برخی مقاطع در راه‌هایی که کولاک شدید به مدت ۲ ساعت داشتیم دچار مشکل شدیم.

مهریاری در پایان بیان کرد: ۶۲۵ خودرو شب گذشته در راه ماندند و در کولاک گیر کردند و از این تعداد هم ۱۶ نفر در محل مناسب اسکان یافتند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.