بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

۳۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور به دوربین های کنترل سرعت مجهز می شود

۳۰ هزار کیلومتر از جاده های کشور به دوربین های کنترل سرعت مجهز می شود

تین نیوز | رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: 30 هزار کیلومتر از جاده های کشور با همکاری پلیس و وزارت راه و شهرسازی به دوربین های کنترل سرعت مجهز می شود.
 
سردار 'اسکندر مومنی' روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در ارومیه افزود: با تحقق این امر، روند کنترل و نظارت بر رفتار رانندگان در جاده ها تشدید می شود و می توان از سرعت غیرمجاز به عنوان یکی از مهمترین عوامل تصادفات در جاده ها جلوگیری کرد.
 
وی با اشاره به روند کاهشی تصادفات و تلفات جاده ای در سالهای گذشته در جاده های کشور، ادامه داد: در چهار سال گذشته تعداد تلفات تصادفات جاده ای با شش میلیون خودرو، نزدیک به 27 هزار نفر در سال بود که این میزان در سال 92 با 16 میلیون خودرو به 18 هزار نفر در سال رسیده است.
 
وی اظهار کرد: این کاهش چشمگیر با همت تمام دستگاههای مرتبط از جمله وزارت راه و شهرسازی، پلیس، نیروهای امدادی و مردم حاصل شده است.
 
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی ادامه داد: در این مدت میانگین تلفات جاده ای از 27 نفر به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت به هفت نفر به ازای هر 10 هزار نفر جمعیت رسیده که امیدواریم این روند کاهشی تداوم داشته باشد.
 
مومنی با قدردانی از فعالیت های انجام شده در آذربایجان غربی برای کاهش تصادفات و تلفات رانندگی در این استان، گفت: در سال جاری تصادفات فوتی در این استان هفت درصد کاهش یافته که این کاهش همراه با افزایش 15 درصدی سفر بوده است.
 
وی افزود: یکی از مهمترین مشکلات آذربایجان غربی روند نامناسب خروج خودروهای فرسوده است که این خودروها نیز سهم بیشتری در وقوع تصادفات دارند.
 
وی اضافه کرد: باید تلاش شود تا این روند بهبود یابد که در این صورت، تلفات و تصادفات جاده ای در آذربایجان غربی بازهم روند نزولی خود را ادامه می دهد.
 
سردار مومنی رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، امروز میهمان مسوولان آذربایجان غربی است تا روند سفرهای پایان تابستان، تصادفات در سال جاری و تلفات جاده ای و درون شهری در این استان مورد بررسی قرار گیرد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.