سازمان محیط زیست با واردات کامیون های دست دوم موافقت کرد
سازمان حفاظت محیط زیست با درخواست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر صدور مجوز واردات کامیون های دست دوم موافقت کرد.
سازمان حفاظت محیط زیست با درخواست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مبنی بر صدور مجوز واردات کامیون های دست دوم موافقت کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، در پی درخواست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از سازمان حفاظت محیط زیست برای صدور مجوز ثبت سفارش واردات کامیونهای اروپایی با عمر کمتر از ۳ سال، این سازمان طی نامهای به صدرالله بمانا مسئول نوسازی ناوگان جادهای سازمان راهداری، با واردات کامیونهای اروپایی ۲۰۱۷ به بعد موافقت کرد.
در نامه سازمان حفاظت محیط زیست، با ثبت سفارش کامیونهای مدل ۲۰۱۷ و به شرط پذیرش مسئولیت کامل این کامیونها از سوی سازمان راهداری موافقت کرده است.
بر اساس اعلام سازمان محیط زیست، خودروهای سنگین مذکور امکان ثبت سفارش واردات را دارند اما میبایست قبل از ترخیص، گواهی تأییدیه مجدد از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کنند.
با سلام ،
با عرض پوزش ، متاسفانه در این مملکت اشتباه ها ، ندانم کاری ها و کارشکنی ها را هم به گونه ای به خورد ملت میدهند که گویا خدمتی بزرگ بوده است و منتی هم بر سر مردم دارند ،
اینجانب در درک رفتار مسئولان پروسه واردات ناوگان 3 سال کارکرده اروپایی کمی با مشکل مواجه شده ام و هضم آن برایم سخت است ،
آیا مسئولان حفاظت محیط زیست ، سازمان ملی استاندارد ، سازمان راهداری و غیرو از خودشان پرسیده اند ؟ مسئولان کشوری که به کامیون های بی کیفیت چینی که ظاهراَ یورو دارند همه گونه گواهی و مجوزی میدهند ، چه گواهی یا مجوزی باید برای کامیون های اروپایی یورو 4 ؛ 5 ، 6 که مورد تایید کلیه کشورهاست صادر کنند ؟
نکته جالب رفتار مسئولان ایرانی این جاست که کشوری که خودش سازنده کامیون نیست و خودرو سازان آن مونتاژ کار کامیون هستند آن هم کامیون چینی بی کیفیت ، می خواهند استاندارد کشورهای اروپایی که سازنده بهترین برند های کامیون در دنیا هستند ، کشورهایی که به هیچ عنوان استاندارد های چین در زمینه ساخت کامیون را قبول ندارند ؟ کشورهایی که اجازه واردات حتی یکدستگاه کامیون چینی را به کشورشان نمی دهند ، را بررسی و برای آنها گواهی یا عدم گواهی صادر کنند ؟
آیا این سازمانها این استاندارد هایی را که مدعی آن هستند خودشان اختراع کرده اند ؟ یا از همان کشورهای پیشرفته اروپایی گرفته اند ؟
قطعاَ استاندارد های این سازمانها هم وارداتی است ، چون کلمه استاندارد جهانی است ،
اگر این سازمانها کار خود را درست انجام میداند قطعاَ نباید اجازه ورود حتی یکدستگاه کامیون و اتوبوس و سواری چینی به کشور را می دادند ،
مثال عینی رفتار مسئولان این است که در کشوری که پراید آن هم نه از نوع کره ای آن به راحتی تمام مجوز ها و گواهی را دریافت میکند ولی از مرسدس بنز و بی ام و آلمان تست میگیرند ،
پس خواهشمند است استاندارد کشورهایی را که دنیا قبولشان دارد زیر سئوال نبرید و در کار واردات کامیون های اروپایی مشکل تراشی نفرمایید ،
نتیجه این رفتار مسئولان در این مدت هر چه بیشتر گرفتار کردن وارد کنندگان و محرومیت رانندگان از استفاده از کامیون با کیفیت و کمک کردن به فروش هر چه بیشتر و گران تر شدن کامیون های بی کیفیت چینی تولید داخل بوده است ،
امیدوارم مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست فکری هم به حال ضایعات ناوگان چینی که در آینده ای نزدیک فضای ایران را پر خواهد کرد کرده باشند ،