افتتاح قطعه اول باند دوم محور سمنان-فیروزکوه
قطعه اول طرح احداث باند دوم محور سمنان-فیروزکوه در سفر وزیر راه به استان سمنان افتتاح و عملیات اجرایی قطعه دوم این طرح آغاز شد.
در سفر رستم قاسمی به استان سمنان ۱۰ کیلومتر از باند دوم محور سمنان-فیروزکوه به بهرهبرداری رسید و عملیات اجرایی ۲۷ کیلومتر دیگر از باند دوم این محور نیز آغاز شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، قاسمی در حاشیه مراسم افتتاح این محور و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به سفر رئیس جمهور به استان سمنان که فردا انجام میشود، برنامهریزی شد که ۱۰ کیلومتر از مسیر سمنان-فیروزکوه افتتاح شده و عملیات اجرایی ۲۷ کیلومتر باقی مانده نیز آغاز شود. پیمانکار این طرح انتخاب شده و امیدواریم احداث این مسیر زودتر از زمانبندی اعلام شده به اتمام برسد.
وی ادامه داد: این محور، محوری بسیار مهم و تعیین کننده برای مردم منطقه است. با توجه به ترافیک این جاده که ترافیک بسیار سنگینی است، این محور باید هرچه سریعتر به بهرهبرداری برسد که مردم بتوانند به شکلی ایمنتر از این مسیر عبور کنند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: در استان سمنان پروژههای در حال احداثی وجود دارد که سعی داریم به آنها سرعت دهیم. آزادراه حرم تا حرم که از سمنان میگذرد یک پروژه ملی است که عقبماندگی جدی دارد. در این سفر برای تخصیص اعتبارات به منظور تکمیل این مسیر تصمیمگیری خواهد شد.
وی افزود: فردا عملیات اجرایی احداث بخشی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان سمنان آغاز خواهد شد. جلساتی نیز با همکاران در اداره کل راه و شهرسازی استان خواهیم داشت که بتوانیم به تعهداتمان برای خانهدار کردن مردم عمل کنیم.
در این مراسم، حسن کلهری، مدیرکل ساخت و توسعه آزادراههای منطقه شمال کشور به اهمیت احداث محور سمنان-فیروزکوه اشاره کرد و گفت: کریدور شمال-جنوب از داخل استان سمنان عبور میکند و محور سمنان تا فیروزکوه به طول ۶۷ کیلومتر بخشی از این کریدور است.
وی ادامه داد: اتصال بنادر شمال و جنوب کشور از طریق استان سمنان به خصوص بعد از بهرهبرداری از بخشی از آزادراه حرم تا حرم باعث سوق دادن ترافیک بسیار سنگینی به استان سمنان شده است و بنابراین تکمیل این محور ضروری است.
کلهری افزود: ۳۷ کیلومتر از این محور در استان سمنان قرار گرفته و احداث قطعه اول که مهمترین و سختترین قطعه بوده به اتمام رسیده است. برای احداث قطعه اول ۳۱.۵ میلیارد تومان هزینه شده که ارزش روز آن حدود ۱۰۴ میلیارد تومان است. برای احداث قطعه دوم نیز حدود ۳۲۰ میلیارد قرارداد امضا شده و برآورد هزینه نهایی حدود ۵۹۰ میلیارد تومان است.