◄ انتقاد یک شهروند به عدم ارایه کارت هوشمند به افراد شاغل
یک شهروند علاقه مند به حرفه رانندگی از عدم ارایه کارت هوشمند به افراد شاغل و دارای بیمه، انتقاد کرد.
یک شهروند علاقه مند به حرفه رانندگی از عدم ارایه کارت هوشمند به افراد شاغل و دارای بیمه، انتقاد کرد.
به گزارش تین نیوز، وی که خود را احمد خسروی معرفی کرد در تماس با این شبکه خبری گفت: اینجانب به بند 9 ماده دوم آیین نامه شرایط کارت هوشمند رانندگان که ممنوعیت اخذ کارت هوشمند توسط افراد شاغل و دارای بیمه را شامل می شود، معترض هستم.
بیشتر بخوانید:
خسروی افزود: این موضوع مورد اعتراض بسیاری از علاقه مندان به رانندگی در بخش حمل و نقل عمومی و فعالیت در این حرفه است بنابراین انتظار می رود در جهت اصلاح این قانون تلاش شود.
وی عنوان کرد: در زمانه ای که یک نرم افزار داخلی و خیلی جزئی مثل اسنپ روزانه میلیاردها درآمد دارد یا افرادی در چندین مسئولیت مهم آن هم بدون تخصص کافی اشتغال دارند چرا رانندگی در بخش حمل و نقل عمومی باید این قدر محدودیت داشته باشد؟
او ادامه داد: من بیمه دارم ولی کارت هوشمند ندارم نمی خواهم دلالی کنم می خواهم با رانندگی کار حلال و نان حاصل از زحمت داشته باشم، این کار چه اشکالی دارد؟
راننده گی هم باید سروسامان بگیرد همه کس نتوانند وارد شوند هرکاروحرفه ای گنجایش خودش رادارد هرکسی که می خواهد وارد شود ازجوانی وارد شود تا راننده گی هم امینت کارش معلوم باشد
سلام عرض ادب..
خدمت جناب خسروی، ممنون از حسن نگاه ولطفی که به حرفه وشغل شریف وحلال قشر تلاشگر جامعه، رانندگی دارید،
باعث افتخار است که اشخاصی علاقه مند هستند که به نحوی وارد این عرصه شوند، وفعالیت داشته باشند،
این خیلی جای خوشحالی است، که هنوز علاقه مندان به این حرفه توجه خاص داشته باشند.
ولی نکته مهم این است!
شغل شریف رانندگی بنا به مقتضیات چه در حمل بار ویا مسافر
تکنیک ها وتجربیات خاصی را دارد که ممکن است برای افرادی که فصلی ویا بعنوان شغل دوم بخواهند از حرفه رانندگی با ناوگان عمومی را تجربه کنند مشکل ساز شود،
چونکه حرفه رانندگی جاده ای ویا برون شهری سوای از درون شهری ورانندگی داخل شهر با تاکسی ویا اسنپ می باشد، که ممکن است فردی با اسنپ بعنوان شغل دوم بتواند سرویس انجام دهد،
ولی راننده ناوگان جاده ای هرروز تجربه ای جدید ومستمر را در جاده ودر شغل خود تمرین می کند،
وتداخل دو شغل ممکن است ضربات بزرگی به شغل دیگر شما که در آن تجربه کسب کردید داشته باشد،
چون در بحث بار تنوع بارگیری، تنوع مقاصد وصاحبان کالا، تنوع ناوگان باری اعم از ثابت وغیر ثابت ودر بخش مسافر هم ضروریات داشتن شرایط کافی برای رانندگی حرفه ای که با جان ومال افراد سرو کار دارید زیاد است،
وبه همین منظور خود ما هم که شغل وحرفه رانندگی شغل اصلی و دایم ما محسوب می شود نیز فرصتی برای امورات دیگر حتی رسیدگی به امور منزل که وظیفه مرد خانه هست را با مشکل مواجه می کند،
دیگر راننده هیچ گاه فرصت خالی برای شغل دوم ندارد،
باتشکر
اینجانب بعد از بیست و اندی سال رانندگی دو سال پیش عمل قلب باز کردم ولی بخاطر اینکه بیمهی تامین اجتماعی منو از کارافتاده محسوب نکرد مجبورم هر از چند گاهی بیابون برم تا بیمهم باطل نشه ، حالا من نمیتونم سر خونهم یک بقالی بزنم چون دوستان راننده دوست ندارن یک دو شغله در صنفشان باشه؟ این مدل نظر دادن از جماعت راننده بعیده احتمالا نظر دهندگان خوانندگان کم سن و سال سایت هستند
با سلام
دوست گرامی من هم دوست دارم در کنار رانندگی کارمند بانک هم باشم ، بیمه هم دارم !! آیا میشود؟؟
هر شغلی برای خود ضوابطی دارد، صرف دوست داشتن و علاقه داشتن مجوز ورود نیست !! قیاس رانندگی حرفه ای سنگین با اسنپ هم قیاسی مع الفارق است !!
در هر صورت پیشنهاد بنده چون خودم زمانی کارمند آتش نشانی بودم و این مشکل را داشتم مجبور شدم بیمه رانندگان هم جداگانه رد کنم ، بیمه مجزا رد کردن است ، اگر ارزش داره براتون میتونید با پرداخت ماهانه ۱۱۰۰۰۰۰ تومان بیمه رانندگان مشکلتون را حل کنید
منظور ایشون راننده اسنپ نیست
نرم افزار اسنپ که نسبت به گوگل و.... هیچی حساب نمیشه یا نرم افزار دیجی کالا که نسبت به آمازون هیچی نیست روزانه به اندازه هزاران آژانس یا سوپر مارکتی کار میکنم
حالا حساب آمازون رو بفرمایید
به هر حال تو قرن تکنولوژی هستیم و دو شغله بودن افراد جا را برای بقیه تنگ نمیکنه خدا کنه نون حلال باشه
این جماعتی که اینجا نظر دادند یا راننده نیستند و یا مرام و معرفت رانندگان قدیمی رو یاد نگرفتند، رانندگی شغل شریفی هست البته اگه آدم شریفی به این کار مشغول باشه ، من ۲۲ ساله رانندهی تریلی هستم و الحمدالله تصادف شدید هم نداشتم و گاهی هم از دوستانی که شغل دوم دارن برای کمکی و یا چند روز استراحت استفاده میکنم و حاضرم شهادت بدم که حتی از خودم بهتر رانندگی میکنند و بیشتر مراعات میکنند لطفا اینجوری نگین که هر کسی نباید راننده بشه چون دست زیاد میشه! روزی هر کسی رو خدا میده و با این وضع و اوضاع مخارج زندگی ، شاید خیلیها مجبور باشن دو جا و گاهی سه جا کار کنند تا خانوادهشون رو تامین کنند که باید قدردان این عزیزان بود رانندگی شغل حساسی هست اما نیاز به تحصیلات عالیه نداره که اینقدر بزرگش کردین چطوری میتونین رانندگی یک رانندهی سالم با سابقهی کم رو بدتر از یک راننده با سابقه و تجربهی بالا و متاسفانه معتاد به کریستال بدونید؟رانندگی خوب یعنی سالم بودن و با حوصله رانندگی کردن نه اینکه اگر فقط یک شغل رانندگی داشتی اما تعهد نداشتی تو الزاما بهتر از رانندگان دوشغله هستی!خدا به تمام رانندگان معتقد و زحمتکش ، خیر و برکت و روزی عطا کنه.. آمین
سلام درست گفته من هم نظامی بودم به هرتریبی شد خودم را باز خرید کنم نشد من را بازنشت کردن.الان هم نمیتونم کارت هوشمندم رو فعال کنم.این درسن نیست بیمه بیمه س چه فرقی میکنه
منم کارمندم هزینه کردم پایه یک گرفتم که کمکی برم و کمک خرج بشه ولی کارت هوشمندنمیدن این خلافه که مجوز گرفتن پایه یک بدن بخاطر گرفتن پول ولی مجوز دریافت کارت هوشمندنمیدن والا این مملکت فقط قانونش پول کردن توجیب دولته نه به بفکرحقوق مردم
تمام این مشکلات از بیمه روستایی سرچشمه میگیره باید بیمه روستایی حذف وتامین اجتماعی با عدالت برای راننده واقعی ایجاد بشه تا جلوی سواستفاده در این شغل شریف گرفته بشه وحق حقوقات راننده واقعی ضایع نشه بنده هم تحصیل کرده ام دوست دارم دوشغله باشم ولی این شغل رو پذیرفتم ولی عدالتی در شغل دیگه برای فرد دیگه نمیکنم اگر شما کارمند بانکی بنده هم دوست دارم کارمند بانک باشم اما در یک شغل نه چند شغل که جای یه نفر دیگه رو اشغال کنم و باعث بیکاری برای اون فرد بشم دوشغله شدن باعث بیکاری زیاد برای اون جون که مستحق شغل میباشه هست ولی این عدالت نیست که کارمندان بازنشستگان در این صنف حضور داشته باشن چون خیانت به نسل آینده و رانندگان زحمت کش میشه