بازدید سایت : ۳۲۷۴۳

◄ یک قدم تا شکستن طلسم 30 ساله جاده سرچم (میاندوآب -میانه)

به دلایل نامعلوم عملیات عمرانی پروژه ساخت جاده سرچم بیش از 30 سال طول کشیده است.

یک قدم تا شکستن طلسم  30 ساله جاده سرچم (میاندوآب -میانه)
تین نیوز

به دلایل نامعلوم عملیات عمرانی پروژه ساخت جاده سرچم بیش از سی سال طول کشیده است.

به گزارش تین نیوز ، دبیر انجمن صنفی جایگاه داران جنوب استان آذربایجان غربی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: وقتی صحبت از جاده سرچم می شود ذهن تمام رانندگان به سمت مسیر اردبیل و اقکند و میانه می‌رود.

بهنام رجب زاده افزود: در حالی که قسمت جنوبی این جاده، میانه را به میاندوآب و شمال کردستان و جنوب آذربایجان های غربی و شرقی را به بزرگراه پیامبر اعظم یا همان آزادراه تبریز  - زنجان متصل می کند.

وی با بیان این که از نظر استراتژیک و مسافت، این جاده 200 کیلومتر مناطق مذکور را به پایتخت نزدیک تر می کند، عنوان کرد:  کل مسافت جاده از میاندوآب تا اتصال به آزادراه تبریز - زنجان، ۱۴۰ کیلومتر است که بیشتر آن کوهستانی است.

بیشتر بخوانید:

او تاکید کرد: در طول مسیر پنج جایگاه ‌و مجتمع نیز وجود دارد که چهار باب از این مجموعه ها مربوط به منطقه نفتی میاندوآب و یک باب نیز زیر نظر منطقه آذربایجان شرقی است.

رجب زاده گفت: همه این جایگاه ها در دهه هفتاد و بر اساس فراخوان دولت سازندگی جهت سرمایه گذاری و تامین امکانات جاده، توسط بخش خصوصی احداث شده است.

او افزود: شروع طلسم این جاده زمانی رخ داد که پیمانکار مربوطه در خلال سال های ۷۴ و ۷۵  اقدام به تخلف و اختلاس و ترک کار نمود.

 دبیر انجمن صنفی جایگاه داران جنوب استان آذربایجان غربی عنوان کرد: متاسفانه تمامی جایگاه های این محور به دلیل عملی نشدن وعده های افتتاح، در ورشکستگی کامل بوده و از کارمزد ترمیمی استفاده می کنند با این حال همچنان فعال و در حال ارایه خدمات به روستاییان واقع در اطراف محور هستند.

رجب زاده ادامه داد: به علت اهمیت ویژه ای که این محور برای انجمن جایگاه داران جنوب آذربایجان غربی در خروج مجموعه های موجود از رکود و ورشکستگی دارد، همواره پیگیر وضعیت جاده بوده و هستیم.

وی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر به جهت پیگیری ها و اهتمام ویژه ای که از طرف نماینده میاندوآب صورت گرفته است می توان گفت جاده تکمیل شده و به زودی تحویل اداره راه خواهد شد.

او گفت: در حال حاضر جایگزین این محور، جاده مراغه هشترود است که کمتر راننده ای از این جاده راضی است و به دلیل کم عرضی محور مذکور، سالیانه چند ده نفر از هموطنان جان خود را در این محور از دست می دهند از این رو راه اندازی و اتصال جاده سرچم در آینده نزدیک موجب کوتاهی مسافت، کاهش مصرف سوخت و ایمنی سفر هموطنان و رونق منطقه و جایگاه های واقع در مسیر خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس

    33ساله فقط فقط فقط حرف میزنید،به مردم آذری زبان اصلا ارزش قائل نیستند. این جاده راه اندازی نخواهد شد

  • ناشناس

    همه به فکر جیبشان هستند،کارنمیکن

  • ناشناس

    33سال گذشت هنوز این جاده راه اندازی نشده است،معلوم نیست این جاده راه بیفته یا نه؟

  • ناشناس

    سال 1402 آمد معلوم نیست کی راه اندازی بشه

  • ناشناس

    سلام.منتظر نباشید این جاده نه برق داره نه گارد و جایگاه سوخت،،،سر کار گذاشتند

  • حسن

    من سال 74 این جاده کار میکردم یک نفر به نام مهندس مختاری مهندس بیسواد باعث خوابیدن پروژه شد و ایشان از سپاهیان پر ادعا بیسواد بود

  • خالد زینی

    واقعاً جای تأسف دارد مسولان استان آذربایجان شرقی برای عدم افتتاح این پروژه سنگ اندازی میکنند مگه میشه 34 سال طول بکشه؟!