امکان خرید بلیت لحظه آخری نیست
احمدرضا عامری درباره وضعیت ناوگان اتوبوسی کشور و دلیل کاهش عرضه بلیت اتوبوس اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل مسافربری دو سال گذشته 15هزار و 500 دستگاه بود که امروز به کمتر از 6 هزار و 500 دستگاه رسیده است.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکتهای مسافری با بیان اینکه اتوبوس زیرخاکی تولید داخل به 25 میلیارد تومان رسیده، گفت: ناوگان حمل و نقل مسافربری دو سال گذشته 15هزار و 500 دستگاه بود که امروز به کمتر از 6 هزار و 500 دستگاه رسیده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، احمدرضا عامری درباره وضعیت ناوگان اتوبوسی کشور و دلیل کاهش عرضه بلیت اتوبوس اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل مسافربری دو سال گذشته 15هزار و 500 دستگاه بود که امروز به کمتر از 6 هزار و 500 دستگاه رسیده است.
وی ادامه داد: در این دو سال هزینه قطعه و لوازم یدکی و لاستیک اتوبوس به شدت افزایش پیدا کرد و مالکان اتوبوس و رانندگان از عهده این هزینه ها بر نیامدند. به همین دلیل ناوگان اتوبوسی کشور روز به روز لاغرتر شد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکتهای مسافری کشور با بیان اینکه اگر این روند ادامه پیدا کند به طور قطع سال آینده ناوگان اتوبوسی کمتر هم می شود، تاکید کرد: دیگر این گونه نیست که مردم دقیقه 90 بتوانند نسبت به تهیه بلیت اتوبوس اقدام کنند چراکه تنها در دو سال بیش از 50 درصد ناوگان اتوبوسی کشور آب رفت و در این شرایط به طور قطع مردم هم با مشکل برای تامین بلیت مواجه می شوند.
عامری درباره قیمت خرید اتوبوس گفت: قیمت یک اتوبوس تولید داخل به 25 میلیارد تومان رسیده و رانندگان امکان نوسازی ناوگان را ندارند. البته ما آدرسی از کارخانه ای در داخل کشور اتوبوس تولید کند و تحویل بدهد، نداریم. اما قیمت اتوبوس زیرخاکی تولید داخل هم به 25 میلیارد تومان رسیده است.
وی درباره حجم تولید داخل افزود: تحویل سفارش های تولید داخل قابل توجه نبودند و تحویل ها چیزی در حد صفر بوده است و چیزی از تولید داخل ندیدیم.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی شرکت های مسافری کشور با اشاره به کاهش تردد اتوبوس ها در مسافت طولانی اظهار داشت: برای مسافت دور قیمت لاستیک میشلن به بیش از 60 میلیون تومان رسیده است و وقتی که هزینه قطعات و لاستیک گران میشود، به تدریج تردد اتوبوس ها در مسافت های طولانی کمتر میشود و دولت هم در این باره برنامه ریزی نکرده و اگر هم ترددی برای مسافت های طولانی انجام میشود، به عشق رانندگان همان منطقه بوده تا تردد همشریان خود را برقرار کنند. چون مالکان و رانندگان این مسیرها اکثرا از بومیان هستند.
عامری تاکید کرد: قیمت تنها یک سر سیلندر استوک اتوبوس به 350 میلیون تومان رسیده است چطور می توان با این قیمتها ترددهای مسافتهای دور را برقرار کرد.
وی همچنین درباره تامین ناوگان برای سفرهای اربعین گفت: آنچه در توان ناوگان جاده ای و شبکه حمل و نقل مسافربری باشد در اختیار زائران حسینی قرار می دهیم.