بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

تمام محورهای مواصلاتی قزوین در حال توسعه است

تمام محورهای مواصلاتی قزوین در حال توسعه است

تین نیوز | معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: تمام محورهای مواصلاتی استان قزوین در حال گسترش و توسعه است.
 
منوچهر حبیبی با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های استان قزوین در زمینه راه‌سازی اظهار داشت: با توجه به ضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان قزوین مسئولان این استان در تلاش برای گسترش محورهای مواصلاتی و ایجاد امنیت بیشتر برای تردد وسایل نقلیه هستند.
 
وی عنوان کرد: گسترش و توسعه محورهای مواصلاتی به استان قزوین علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر برای رانندگان و کاهش تصادفات احتمالی انگیزه بیشتری را نیز برای تردد و عبور مردم در استان‌های شرقی و غربی کشور از استان قزوین به وجود می‌آورد که می‌توان به انواع مختلف از این مهم کسب درآمد کرد.
 
معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: پروژه راه اصلی قزوین- الموت- تنکابن از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به طول 148 کیلومتر چند سالی است که کار خود را آغاز کرده و با پیشرفت نسبی همراه بوده است.
 
حبیبی ادامه داد: در خصوص جاده قزوین ـ تنکابن 65 کیلومتر ابتدایی آن در محدوده استان قزوین قرار دارد که تا سه راهی شهرک در حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و باقیمانده مسیر توسط دو شرکت قرارگاه خاتم‌الأنبیا در حال اجرا است.
 
معاون عمرانی استاندار قزوین تصریح کرد: با توجه به 11 تونل به کار رفته در احداث جاده قزوین ـ تنکابن که در مجموع 13 کیلومتر طول دارند پس از اتمام آن، 180 کیلومتر از مسیر فعلی کاسته شده و 100 میلیون لیتر نیز در مصرف سوخت سالانه صرفه‌جویی می‌شود.
 
وی با اشاره به احداث باند دوم بویین زهرا به ساوه عنوان کرد: این جاده 75 کیلومتر طول دارد و در حال حاضر دو پیمانکار در حال پیشبرد آن هستند که در صورت تأمین اعتبار کافی، پیش‌بینی می‌شود این پروژه در سال آینده به بهره‌برداری برسد.
 
حبیبی یادآور شد: تکمیل پروژه جاده شهرستان تاکستان به شهر رزن در استان همدان و سه راهی رحیم‌آباد به دانسفهان که 28 کیلومتر طول دارد از دیگر پروژه‌هایی هستند که در استان قزوین آغاز شده و پیمانکاران در حال فعالیت هستند.
 
معاون عمرانی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: جاده قدیم محمدیه به آبیک به طول 35 کیلومتر بوده و 10 کیلومتر از آن به عنوان فاز نخست پروژه آغاز به کار کرده است.
 
وی افزود: پروژه راه اصلی قزوین ـ رحیم‌آباد ـ کلاچای از جمله پروژه‌های فعال در استان قزوین است که اتمام آن، تأثیر مطلوبی در توسعه مسیرهای گردشگری استان قزوین دارد.
 
حبیبی تأکید کرد: در خصوص جاده قزوین ـ کلاچای، قطعه‌ای که پیمانکار پروژه اکنون در حال فعالیت است به طول 34 کیلومتر در حد فاصل دره شاهرود که بین رازمیان و رجایی دشت قرار دارد تا روستای لشکان که آخرین روستای استان گیلان محسوب می‌شود برنامه‌ریزی و تعریف شده است.
 
معاون عمرانی استاندار قزوین با اشاره به ضرورت توجه مسئولان استان قزوین به بهسازی راه‌های مواصلاتی خاطرنشان کرد: بهسازی حدود 200 کیلومتر راه روستایی یکی از پروژه‌های مهم راه‌سازی در استان قزوین است تا موجب کاهش حوادث احتمالی و افزایش تردد همراه با ایمنی در این جاده‌ها شود.
 
این مسئول گفت: در حال حاضر تمام روستاهای بالای 50 خانوار دارای راه آسفالته هستند و مسئولان استان قزوین تلاش دارند این راه‌ها را تکمیل و بهسازی کنند تا در فصل‌های مختلف سال از جمله فصل‌های سرد سال که تردد بسیار مشکل می‌شود، این جاده‌ها ایمنی بیشتری را به همراه داشته باشند.
 
حبیبی عنوان کرد: بهسازی راه اصلی ضیاءآباد ـ آبترش یکی دیگر از پروژه‌های مورد توجه مسئولان استان قزوین است؛ چراکه با انجام این پروژه، شهرستان تاکستان به آزادراه قزوین ـ رشت متصل می‌شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.