بازدید سایت : ۵۶۱۵۹
معاون ساخت راه های شرکت ساخت در گفتگو با تین نیوز مطرح کرد:

◄ ساخت ۱۷۵۰ کیلومتر راه و تخصیص ۱۵.۵ درصد کل بودجه شرکت ساخت به استان آذربایجان شرقی

◄ ساخت ۱۷۵۰ کیلومتر راه و تخصیص ۱۵.۵ درصد کل بودجه شرکت ساخت به استان آذربایجان شرقی

تین نیوز | معاون ساخت راه های شرکت ساخت از ساخت 1750 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه و هچنین تخصیص 15.5 درصد کل بودجه شرکت ساخت به پروژه های زیربنایی استان آذربایجان غربی خبر داد.

خیرالله خادمی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به پروژه های زیربنایی حمل و نقل استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تعداد 16 پروژه در دست اجرا به طول 1750 کیلومتر شامل راه های اصلی و بزرگراه در دست اجرا دارد.

وی افزود: مسیر یک میانه- میان‌دوآب که استان آذربایجان غربی را به آزادراه تبریز- تهران متصل می کند و در قسمت جنوبی استان قرار دارد. تبریز -سهند به عنوان پروژه اتصالی شهر جدید سهند به کمربندی های جنوبی شهر تبریز و در ادامه آزادراه تبریز-ارومیه به طول 15 کیلومتر است. همچنین محورهای بزرگراهی به سمت بازرگان از مسیر مرند و ایو اوغلی از پروژه های راهسازی مهم استان به شمار می رود.

تکمیل آزادراه سهند-تبریز به 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
معاون ساخت راه ها با اشاره به آزادراه سهند- تبریز و علت عقب ماندگی این پروژه از سال 91 گفت: این پروژه تاکنون 42 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و علاوه بر انجام عملیات ترانشه برداری، این آزادراه به صورت دو خط تفکیک شده و بدون ساخت باند دوم، نیاز به هزینه سنگینی معادل 70 میلیارد تومان برای تکمیل و اتمام مراحل ساخت نیاز دارد.

خادمی در ادامه بیان داشت: بودجه آزادراه سهند - تبریز در سال 91 معادل شش میلیارد و در سال گذشته 6.5 میلیارد در نظر گرفته شده بود و علی رغم افزایش 15.5 درصدی بودجه راه‌سازی آذربایجان شرقی در سال جاری معاونت برنامه و بودجه به دلیل پایین بودن مقدار پیشرفت فیزیکی، بودجه این پروژه را نسبت به سال گذشته کاهش داده است.

وی یادآور شد: این درحالی است که کل بودجه ساخت بزرگراه های استان آذربایجان شرقی 70 میلیارد برآورد شده است و 15.5 درصد کل بودجه شرکت ساخت به این استان تخصیص یافته است.

280کیلومتر تا اتصال AH1 به E80 باقی مانده است
معاون ساخت راه های شرکت ساخت با توجه عقب ماندگی شرکت در ساخت آزادراه تبریز-بازرگان در محور AH1 واقع در شبکه بزرگراهی آسیا و اتصال این محور به بزرگراه E80 در اروپا تصرح کرد: طبق برنامه پنجم توسعه باید این آزادراه به اتمام می رسید اما از  شبکه بزرگراهی تهران-تبریز به صورت 6 خط تکمیل است.

وی افزود: از تبریز تا مرند بزرگراهی به طول 65 کیلومتر در نظر گرفته شده است و در ادامه نیز جاده ای   حدود 220 کیلومتر تا مرز بازرگان به صورت آزادراه ساخته خواهد شد که در حال حاضر هیچ سرمایه گذاری اعلام آمادگی نکرده است.
   
خادمی در پایان خاطرنشان کرد: در نظر داریم در مرحله یک بزرگراه جدید به صورت تک باند در کنار بزرگراه قبلی تبریز- بازرگان در جهت روان تر شدن تردد و کاهش بار ترافیک مسیر احداث کنیم.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.