جاده جهرم-لار-بندرعباس یک محور ملی است
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: محور جهرم لار بندرعباس، کارکرد ملی داشته و مصمم هستیم درصدی از مطالبات پیمانکاران را پرداخت تا قسمتی از این پروژه را به بهره برداری برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: محور جهرم لار بندرعباس، کارکرد ملی داشته و مصمم هستیم درصدی از مطالبات پیمانکاران را پرداخت تا قسمتی از این پروژه را به بهره برداری برسانیم.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در بازدید از محور جهرم لار بندرعباس گفت: محور جهرم لار بندرعباس کارکرد ملی دارد و به صورت کارکرد استانی نیست؛ وزارت راه و شهرسازی باید کمک کند تا بتواند آن را به اتمام برساند.
وی ادامه داد: یک بازدید کلی از این محور صورت گرفت و امیدواریم در هفته آینده یا هفته بعدتر از آن، یک جلسه برگزار کنیم تا بر اساس آن، اعتباراتی که برای کمک نیاز است را مطابق برنامه زمان بندی مدیران استانی انجام بدهیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مصمم هستیم که هم مطالبات پیمانکاران را پرداخت کنیم و هم به آن ها اعتبار دهیم تا بتوانیم قسمتی از این پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.
بازوند گفت: در این محورها، نقاط پرحادثه ای وجود دارند که منجر به تصادفات زیادی می شود و طبیعتاً نگرانی جدی برای مردم و مسافران وجود دارد، به ویژه در ایام نوروز که باید نسبت به حذف آن نقاط اقدام کنیم.
وی اشاره به جاده لار بستک ادامه داد: جاده لار بستک، محور بسیار ارزشمندی است که می تواند اینجا را با فاصله بسیار کمی به دریا وصل کند؛ به دنبال تأمین اعتبار این محور نیز خواهیم بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: جاده گراش به چک چک علیرغم اینکه در حوزه کاری من نیست، اما با توجه به اینکه بارِ اجتماعیِ بسیار بالایی دارد و مطالبه جدی مردم نیز است، حتماً آن را پیگیری می کنم.
بازوند با اشاره به پرداخت مطالبات پیمانکاران گفت: پیمانکارانی که امروز با آن ها صحبت کردم، مطالبات بسیار بالایی دارند، باید بتوانیم درصدی از مطالبات آن ها را تا حدودی پرداخت کنیم، به خصوص برای اتمام نقاطِ حادثه خیز باید تأمین اعتبار کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص راه آهن لار نیز تصریح کرد: راه حل مشکل راه آهن لار و رسیدن قطار به لارستان این است که باید بتوانیم آن را تأمین مالی کنیم، به دنبال یک تأمین کننده مالی هستیم که بتوانیم این کار را انجام دهیم. هر چند دولت باید این را تضمین کند و به صورت جدی پیگیر این موضوع هستیم.
سلام
چرا کار غیر کارشناسی شده و لابی گری صورت گرفته است این محور، طولانی، سراسر کوه و هزینه زیادی دارد در حالیکه محور شیراز داراب بندرعباس نزدیکتر بوده و دشت هست و با هزینه بسیار کمتر می توان اجرا کرد
بابا شما با کوچک کردن جاده انصاف رو از راننده میگیرین بخدا
به امید روزهای بهتر وارام برای ایران آبادی وآزاد
زنده باد ایران وایرانی
واقعا تصادف و تلفات جانی هم وطنان تو این مسیر خصوصا بین لار و بندرعباس دیگه روزانه شده ، هر روز تو این مسیر مرگ و میر هست هر چه سریعتر باید اتوبان بشه
سلام
جاده ترانزیتی جهرم لار بندرعباس بسیارپررفت وامدمی باشدبطوریکه بنده دریکدقیقه شماره وسایط نقلیه ۳۱وسیله اعم ازتریلروانت وسواری وکامیونت فقط ازیکطرف شمارش کردم بنابراین هرچه سریعترین این محوررادوبانده شودخطرمرگ ومیروخسارات مادی وجانی کاهش خواهدیافت
عمو ۲۰ ساله دورش هستین هنوز ۷۰ کیلومترش درست نیست