بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

◄ اخبار جاده ای کشور در نوروز ۹۴ / از پر ترددترین روز تعطیلات تا معرفی آزادراه‌های در دست احداث استان تهران

◄ اخبار جاده ای کشور در نوروز ۹۴ / از پر ترددترین روز تعطیلات تا معرفی آزادراه‌های در دست احداث استان تهران

تین نیوز | اعلام پرتردد ترین روز تعطیلات نوروز، اظهارات معاون رئیس جمعوری در خصوص ناوگان حمل و نقل، آمار تجمیعی تردد مسافر از 23 پایانه مرزی در دور اول سفرهای نوروزی، تاکید یک کارشناس بر تغییر رفتارهای پرخطر رانندگان مسافربری با آموزش و معرفی آزادراه های در دست احداث استان تهران اهم اخبار جاده ای کشور در ایام نوروز را تشکیل می دهند.

13فروردین پرترددترین روز تعطیلات نوروزی
جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه روز 13 فروردین مصادف با روز طبیعت شاهد افزایش تردد در ورودی و خروجی کلانشهرها بودیم، گفت: برابر آمارها روز 13 فروردین پرترددترین روز تعطیلات نوروز است. 
 سردار موسی امیری افزود: براساس اطلاعات سال های گذشته این روز یکی از ایام پرحادثه تعطیلات نوروزی است که امیدواریم رانندگان با رعایت قوانین و مقررات رانندگی شاهد روزی کم حادثه ای باشیم. 

سامان‌دهی کیفیت حمل و نقل عمومی، مهمترین رکن در توسعه گردشگری است
رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در بازدید از مرکز مدیریت راه های کشور گفت: سامان دهی کیفیت حمل و نقل عمومی مهمترین رکن در توسعه گردشگری است زیرا در زمان حضور یک گردشگر خارجی باید شبکه حمل و نقل مناسبی برای ارائه خدمات وجود داشته باشد.
سلطانی فر معاون رئیس جمهوری نیز ضمن ابراز خورسندی از شنیدن اخبار خرید 1880 دستگاه انواع دوربین های نظارتی گفت: این اقدامی بسیار ارزنده به منظور ارتقای ایمنی و حمل و نقل کشور به شمار می رود و امیدوارم اعتبارات لازم برای آن نیز هرچه زود تر از سوی دولت تامین گردد.

آمار تجمیعی تردد مسافر از 23 پایانه مرزی در دور اول سفرهای نوروزی
مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از جابجایی 587 هزار و 913 مسافر ایرانی  و خارجی از طریق 23 پایانه مرزی در دور اول سفرهای نوروزی خبر داد. 
 محمدجواد عطرچیان با اشاره به آمار تجمیعی جابجایی مسافر از طریق  23 پایانه مرزی کشور اظهار داشت: طی دور اول سفرهای نوروزی از تاریخ 25 اسفند سال گذشته تا 9 فروردین سال جاری تعداد 164 هزار و 848 مسافر ایرانی از طریق پایانه های مرزی وارد و تعداد 214 هزار و 190 نفر نیز خارج شده اند.

رفتارهای پرخطر رانندگان مسافربری را می‌توان با آموزش تغییر داد
عضو هیت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه با بیان اینکه" سطح تحصیلات تاثیر بسزایی در یادگیری مباحث آموزشی دارد" گفت:  رانندگی به عنوان یک رفتار، می تواند در طول زمان فرایند آموزش به رفتار جدید و کم خطر تبدیل شود.  
علیرضل اسماعیلی تصریح کرد: جان 40 انسان دیگر در دستان رانندگان اتوبوس های مسافربری است و  باید آموزش رانندگی برای رانندگان ناوگان مسافربری عمومی در حد اعلا و حتی برای رانندگان اتوبوس های مسافربری متفاوت با سایر رانندگان باشد.

کدام آزادراه‌ها در سال 94 به استان تهران اضافه می‌شوند؟
مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ضمن معرفی پروژه های  آزادراهی در دست اقدام استان برای سال 94 گفت: برای شروع ساخت مجموع آزادراه های مذکور به اعتبار اولیه ای حدود 3000 میلیارد تومان نیاز است.
فریبرز واحدی افزود: کنارگذر جنوب استان تهران،  آزادراه پاک دشت به سمت جاده پردیس بومهن، کنارگذر پاکدشت، باقیمانده  کمربندی دوم تهران یا اسماعیل آباد، کنار گذر جنوبی بومهن در سال 94 تحت عملیات اجرایی قرار خواهد گرفت.

امضای قرارداد نصب و بهره‌برداری از 1880 دوربین کنترل سرعت در راه‌های کشور
براساس این قرارداد 1880 دوربین ثبت سرعت در راه های شریانی کشور طی سه سال نصب می شود. هزینه اجرای این قرارداد که براساس آن در هر 20 کیلومتر از بزرگراه های کشور یک دوربین نصب می شود، حدود550 میلیارد تومان برآورد شده است.
به گزارش تین نیوز این قرارداد را داود کشاورزیان رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور و محمدصادق مفتح مدیرعامل شرکت مبین ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی به امضا رساندند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.