بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

تونل خوانسار بویین میاندشت، با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست

تونل خوانسار بویین میاندشت، با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست

تین نیوز | تونل خوانسار ـ بویین میاندشت، تسهیل کننده راه ارتباطی چندین شهرستان در منطقه و حتی کریدوری برای منطقه غرب به مرکز استان، جهت کاهش مسیر و هزینه‌های حمل و نقل به شمار می‌آید که به عنوان یکی از پروژ‌های مهم اداره کل راه و شهرسازی در دست انجام است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان، حجت اله غلامی، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: وجود گردنه طولانی و دارای شیب‌های طولانی بسیار زیاد و فاقد مشخصات فنی منطبق به طبقه‌بندی و شرایط هندسی راه، لغزندگی شدید مسیر ناشی از عوامل جوی در فصل‌‎های بارش و ناایمن بودن تردد در این مسیر سبب شد که این پروژه از سال‌ 1392 مورد توجه اداره کل راه و شهرسازی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با هدف حذف گردنه و سهولت تردد در مسیر خوانسار ـ گلپایگان و حتی شهرستان‌های مرکزی کشور به شهرستان فریدن و اصفهان، طراحی و مطالعات اجرای عملیات تونل خوانسار ـ بویین میاندشت با طول یک هزار و دویست متر از تیرماه سال 92 شروع شد که جهت ارتباط با را‌ه‌های متصل به آن نیاز به احداث چهار کیلومتر راه احداثی و 13 کیلومتر بهسازی راه‌های موجود می باشد.

حجت اله غلامی درصد پیشرفت کلی پروژه را در حال حاضر 35 درصد در قالب حفاری تونل با بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی (حفاری 650 متر در ورودی تونل و 150 متر در سمت خروجی) و چهار کیلومتر راه احداثی با پیشرفت 50 درصد با دو شیفت کاری به صورت منظم اعلام کرد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، مبلغ قرارداد فی‌مابین این اداره کل با پیمانکار مربوطه 270 میلیارد ریال است که تاکنون بالغ بر 120 میلیارد ریال هزینه شده است و در صورت تامین اعتبار به موقع، تونل خوانسار ـ بویین و راه‌های ارتباطی تا پایان سال 1395 به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است اجراي اين پروژه نقش بسزايي در صرفه‌جويي مصرف سوخت و ترانزيت مركز استان به غرب كشور و بالعكس دارد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.