بازدید سایت : ۳۱۴۹۴
در گفتگو با تین نیوز مطرح شد:

◄ هزینه نگهداری جاده های کوهستانی نسبت به سایر راه ها

◄ هزینه نگهداری جاده های کوهستانی نسبت به سایر راه ها

تین نیوز| معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه" هزینه نگهداری راه های کوهستانی نسبت به سایر راه ها گران تر است" گفت: حدود 30 درصد از مجموع راه های کشور را راه های کوهستانی تشکیل داده اند.
 
عبدالهاشم حسن نیا در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به هزینه نگهداری جاده های کوهستانی نسبت به سایر راه ها اظهار داشت: طبق برآورد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، حدود 30 درصد از مجموع راه کشور به جاده های کوهستانی اختصاص دارد و هزینه نگهداری این دسته بین 10 تا 15 درصد نسبت به سایر راه ها گران تر است.
 
وی افزود: هزینه نگهداری راه های کوهستانی واقع در مناطق سردسیر به دلیل شرایط آب و هوایی و مواجهه با باران و برف بالاتر است، اما در مقابل راه های کوهستانی واقع در مناطق گرمسیری نیز با توجه به شیب زمین و دمای هوا نیاز به رویه های مقاوم تر و خاصی دارند.
 
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به تفاوت هزینه نگهداری راه های کوهستانی روستایی با یک جاده کوهستانی بیان داشت: علیرغم اعمال شیب کمتر (پنج درصد) و خاک برداری بیشتر  در یک جاده کوهستانی، هزینه نگهداری راه کوهستانی روستایی با شیب بیشتر (هشت درصد) بالاتر است.
 
حسن نیا خاطرنشان کرد:حدود 30 درصد کل راه های کشور را راه های کوهستانی، 15 درصد را راه های هموار و دشت و 55 درصد را نیز راه های تپه ماهور تشکیل می دهند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.