بازدید سایت : ۸۸۲۸۵

◄ استقبال از حضور شرکت های ایرانی در ساخت یک کانال اقیانوسی

◄ استقبال از حضور شرکت های ایرانی در ساخت یک کانال اقیانوسی
|

تین نیوز | طبق نامه دفتر صدور خدمات فنی و مهندسی وزارت راه و شهرسای به هشت نفر از فعالان بخش خصوصی حوزه زیرساخت های حمل و نقل و ساختمان باید پس از بررسی و برآورد شرایط، نظر خود را برای شرکت در ساخت کانال اقیانوسی نیکاراگوئه اعلام کنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در راستای ملاقات سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیکاراگوئه(مانگوا) با پرستوس وای وانگ دستیار روابط بین الملل مدیر شرکت H.K.N.D هنگ کنگ، شرکت مجری و پیمانکار کانال بزرگ اقیانوسی نیکاراگوا و ابراز علاقه مندی وی به حضور شرکت های ایرانی در این پروژه، جهت اطلاع و انجام اقدامات نامه ای از سوی دفتر صدور خدمات فنی و مهندسی وزارت راه و شهرسازی به مدیرعامل هشت شرکت ایرانی به منظور شرکت در این پروژه در تاریخ 20 مهر ارسال شد.

گفتنی است این لیست هشت نفره شامل نام های چون سیامک دولتشاهی دبیر انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، علی آزاد دبیر انجمن شرکت های راهسازی ایران، قباد چوبدار مدیرعامل شرکت آبادراهان پارس، فرشید کازرانی مدیرعامل شرکت استراتوس، عبدالحسین بیگدلی مدیرعامل شرکت جنرال مکانیک، مریم حاجیعلی مدیرعامل شرکت 115،  میثم کرمانی مدیرعامل شرکت گروه های فنی و مهندسی بین الملل هشتم، گیتی سیف الهی مدیرعامل شرکت کیسون است.

لازم به ذکر است کانال بین اقیانوسی نیکاراگوئه شامل شش پروژه از جمله ساخت دو بندر، یک فرودگاه بین المللی، ایجاد منطقه آزاد تجاری، ساخت مراکز تفریحی و بزرگراه های متعدد به همراه تاسیسات مورد نیاز ساخت است.

به گفته مدیر اجرایی این طرح، طبق برآوردهای انجام شده کانال اقیانوسی نیکاراگوئه ظرف مدت پنج سال با هزینه های برابر 50 میلیارد دلار ساخته خواهد شد و مذاکراتی با چند نهاد مالی بین المللی از جمله بانک جهانی انجام شده و  از شرکت های استرالیایی، بلژیکی و چینی برای ساخت پروژه دعوت به عمل آمده است.

 همچنین علی رغم افتتاح رسمی پروژه در سال 2104  مطالعات عواقب زیست محیطی  و اجتماعی آن تکمیل نشده است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • شهرام پاسخ

    بهله، ایران رود خیلی بده - خیلی بده اصلا خیلی خیلی بده ولی اگر پول مفت را ببریم تو جنگلهای استوایی نیکاراگوئه بدیم کمونیستها بخورن خیلی خوب است، اگر ٥٠ میلیلرد دلار از سرمایه همین کشور بگذاریم حداقل ۴ دریاچه با عمق مناسب خواهیم داشت که صدها شهر بندری نیز خواهیم داشت و…، منافعش به همین نسل هم حتی میرسد همانطور که کانال سوئز و پاناما خیلی زود جواب داد، اینجا هم با فاز بندی جواب مناسب می گیریم