گامهایی که جادهها را در پساتحریم روئین تن میکند
مهمترین دستاورد سفر روحانی و هیئت همراه از جمله وزیر راه و شهرسازی را پس از اجرایی شدن برجام به ایتالیا و فرانسه باید به حساب حملونقل هوایی و سپس ریلی نوشت؛ آنجا که تفاهمنامه خرید ۱۱۸ فروند هواپیمای ایرباس و چهار قرارداد ریلی با شرکت فرانسوی ایدور منعقد شد. شرکت ساژیم نیز برای مشارکت در پایانههای بندری و همکاری دریایی با ایران اعلام آمادگی کرد. با این توصیف، سه ضلع مثلث هوایی، ریلی و دریایی تکمیل شده اما همه این اضلاع، با ضلع چهارم یعنی حملونقل جادهای است که تبدیل به مربع حملونقل خواهد شد. به راستی سرنوشت جاده در عصر پسابرجام
چگونه خواهد بود؟
دوران پساتحریم و گسترش روابط با دولتها و شرکتهای فعال در حوزه حملونقل، به تدریج تأثیرات خود را بر حملونقل جادهای نیز برجای میگذارد. برای درک اینکه حملونقل جادهای در چه زمینههایی از این فرصت طلایی، بیشترین بهره را خواهد برد، باید پاشنههای آشیل و چشمهای اسفندیار جادههای کشور را زیر ذره بین قرار داد و با شناسایی نقاط ضعف کنونی، در جهت روئین تن کردن حملونقل جادهای گام برداشت. بدیهی است دوای بسیاری از دردها، ارتباط مستقیم با تحریم ندارد.
اول: ایمنی
اولین معضل مرتبط با حملونقل جاده ای، عدم ایمنی و تلفات ناشی از آن است. اگرچه از خطای انسانی، همواره به عنوان عامل اصلی تلفات جادهای نام برده شده، و فرهنگسازی، راهکار اصلی آن، با این وجود کیفیت پایین جادهها، استاندارد نبودن خودروها و فرسودگی سیستم حملونقل...
ادامه مطلب در لینک زیر:
http://tweekly.ir/fa/Main/Detail/4444