بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مطرح کرد:

◄ کنترل ۲۴ درصد از تلفات رانندگی با سامانه های ثبت تخلف / رکورد زیر ساخت کشور شکست

◄ کنترل ۲۴ درصد از تلفات رانندگی با سامانه های ثبت تخلف / رکورد زیر ساخت کشور شکست

تین نیوز| معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در صورت نصب یک هزار و 879 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در 34 هزار کیلومتر از محورهای شریانی کشور می توان نزدیک به 24 درصد از تلفات جاده ای را کنترل کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، شهرام آدم نژاد در حاشیه مراسم بهره برداری از 74 سامانه هوشمند ثبت تخلفات جاده ای در محور تهران-قم-اصفهان و تهران-ساوه با اشاره به دهه ایمنی راه (2011-2020) اظهار داشت: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی W.H.O، حوادث رانندگی سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر کشته و 50 میلیون نفر مجروح بر جای می گذارد.

وی افزود: در صورت ادامه روند فعلی تا سال 2020، شاهد سعود رتبه عامل رانندگی از هشتم به جایگاه سوم در شاخص مرگ و میر جهان خواهیم بود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: در صورت کنترل پنج درصد از میانگین سرعت حدود 22 درصد از تلفات رانندگی کاهش پیدا خواهد کرد.

آدم نژاد با بیان اینکه «میزان کاهش تلفات رانندگی در جهان سالانه 15 درصد است» گفت: این میزان در ایران به بیش از پنج درصد در سال نمی رسد و در صورت نصب یک هزار و 879 سامانه ثبت تخلف می توان نزدیک به 24 درصد از تلفات جاده ای در راه های شریانی را کنترل کرد.

وی با اشاره به خروجی پروژه تجهیز 34 هزار کیلومتر از محورهای شریانی کشور به سامانه های ثبت تخلف خاطرنشان کرد: ارتقا ایمنی و کنترل سرعت غیر مجاز، تحقق حقوق شهروندی، انتقال دانش و بومی سازی فناوری، اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم، قابلیت استفاده از زیر ساخت های پروژه برای سایر طرح ها و سامانه ها از جمله مزیت های این پروژه به شمار می رود.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایان خاطرنشان کرد: نصب 74 سامانه در مدت هفت ماه برای زیرساخت های کشور یک رکورد محسوب می شود و تا پایان مرداد ماه سال 95 تعداد سامانه های مذکور در محورهای شریانی به 600 دستگاه خواهد رسید.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن

    با سلام، از این تعداد یک هزارو ۸۷۹ دوربینی که قصد دارید نصب کتید تا تخلفات مردم را زیر نظر داشته باشد. فقط وفقط تعدا ۱۰ دوربین را در پایانه بندر امام خمینی نصب کنید تا از میزان تخلفات و بی نظمی و آشفتگی و بی سرو سامانی و وضعیت غیر قابل تحمل و این پایانه خبر دار شوید، دست کم آقای آدم نژاد وجناب آقای کشاورزیان به احترام نام این پایانه که مزین به نام امام(ره) علیه هست به این بی سرو سامانی پایان دهید. از اقای کشاورزیان تقاضا داریم از این پایانه دیدن کنند