بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ قانون، بیشترین نقش در ارتقا ایمنی راه ها را دارد

◄ قانون، بیشترین نقش در ارتقا ایمنی راه ها را دارد

تین نیوز| رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در صورتی که پلیس امکانات و حضور و انگیزه کافی برای اعمال قانون داشته باشد بیشترین سهم را در تامین ایمنی راه ها خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، داود کشاورزیان در حاشیه مراسم بهره برداری از فاز اول سامانه های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور که امروز 29 بهمن در محور تهران-قم-اصفهان برگزار شد با اشاره به عوامل تاثیر گذار بر تلفات رانندگی اظهار داشت: چهار عامل خودرو، جاده، انسان و قانون نقش مهمی در تلفات ناشی از تصادفات دارند.

وی افزود: به صورت منطقی باید تصمیمات بر پایه انجام اموری با هزینه کمتر و تاثیرگذاری بیشتر باشد. به طوری مثال تقاضای بسیاری برای تبدیل راه ها به آزادراه و بزرگراه مطرح می شود. در حالی که هزینه زیرساخت یک کیلومتر آزادراه حدود پنج میلیارد تومان، تبدیل یک راه اصلی به بزرگراه بیش از 1.5 میلیارد تومان و هزینه تبدیل تقاطع هم سطح به غیر هم سطح به بیش از 30 میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «با بودجه عمرانی کشور انجام کارهای مذکور زمان بر و تاثیرگذاری پایینی دارد» تصریح کرد: تجدید به موقع خط کشی ها، اصلاح شیب شیروانی، اصلاح تقاطع و دوربرگردان ها و کارهایی از این قبیل علی رغم هزینه کمتر در ارتقا ایمنی راه ها تاثیر گذاری بسزایی دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به نقش اعمال قانون تاکید کرد: در صورتی که پلیس امکانات کافی، حضور و انگیزه کافی برای اعمال قانون داشته باشد بیشترین سهم را در تامین ایمنی راه‌ها خواهد داشت.

کشاورزیان در ادامه با اشاره به نصب یک هزار و 879 دوربین ثبت تخلف در محورهای شریانی کشور بیان داشت: زمانی تلاش‌ها تاثیر گذار خواهد بود که پشتوانه قانونی وجود داشته باشد. اما وقتی ابزار قانونی پلیس برای تغییر رفتار کاربر کافی نباشد تلاش‌ها ابتر خواهد ماند.

وی در ادامه با اشاره به ابزار جریمه پلیس برای کنترل متخلفان رانندگی خاطرنشان کرد: میزان جرایم رانندگی در ایران  نسبت به نرخ جهانی به قدری پایین است که تاثیر گذاری ندارد. لذا پلیس به پشتوانه قانونی و تاثیر گذار نیاز دارد تا نقش پر رنگ تری داشته باشد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن

    آقای کشاوزیان، برادر گرامی از شما تقاضارداریم از وضعیت نابسامان و اسف بار پایانه بندر امام خمینی دیدن کنید، رانندگانی که به این پایانه مراجعه میکنند هم سلامت جسمانی و هم سلامت روانی خود را از دست میدهند، با نداشتن سلامت جسمانی وروانی حتی اگر در بهترین بزرگراه هم رانندگی کنند، دچار تخلف و حادثه های مرکبار میشوند.